پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۹۲
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: چاه‌های غیر‌مجاز با اطلاع وزارت نیرو حفر شده است و یقیناً کار به این بزرگی بدون اطلاع وزارت نیرو نمی‌تواند باشد.

شعار سال: عباس کشاورز بعد از ظهر امروز در حاشیه چهارمین نشست فصلی معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور که در هتل اسرم برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی افزایش کشت دانه‌های روغنی برای تأمین روغن کشور است که در این راستا برنامه 10 ساله تدوین و از پاییز امسال‌ اجرا می‌شود.

وی افزود: معرفی ارقام مختلف با ویژگی افزایش عملکرد در واحد سطح، بیمه محصولات کشاورزی با تخفیف ویژه و اعطای تسهیلات 2.5 میلیون تومانی برای هر هکتار در نظر گرفته شده است.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هر آبیاری اعم از سطحی، بارانی، میکرو و زیر‌سطحی با خود املاح به‌وجود می‌آورد، ادامه داد: هنر ما در آبیاری مانیتورینگ املاح موجود در خاک است و از نظر تئوری و اجرایی، شوری خاک تابع رطوبت خاک است و اگر رطوبت خاک بالا باشد حجم نمک در خاک کم می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: شرایط اقلیمی خاک باید مد‌نظر باشد و هر جایی که بارندگی بیش از 250 میلی‌متری مشاهده می‌شود خاک دارای نفوذ‌پذیری است.

کشاورز اضافه کرد: 50 سال گذشته خاک‌ها به سمت شوری رفته است و اصل آبیاری کنترل رطوبت است.

وی اظهار کرد: مشکلی که در کشاورزی وجود دارد و اختلاف بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی بروز پیدا می‌کند بر این است که وزارت نیرو نمی‌تواند به وظایف خود عمل کند و چاه‌های غیر‌مجاز با اطلاع وزارت نیرو حفر شده است و یقیناً کار به این بزرگی نمی‌تواند بدون اطلاع وزارت نیرو باشد.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وظیفه ما بر این است از کنتور، پمپاژ و حق‌آبه‌ای که قانونی به کشاورز داده می‌شود بهترین بهره‌برداری را در سیستم پایدار داشته باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه هر‌چقدر انتظارمان از پدیده‌ها افزایش یابد نیاز به تکنولوژی پیچیده‌تر می‌شود، ادامه داد: آبیاری میکرو در محصولات زراعی تمهیدات خاصی دارد و باید اطلاعات خود را بروز کنیم.

کشاورز با اشاره به اینکه اشتغال و منابع آب دو مشکل جدی کشور است، گفت: حل مشکل آب تنها به دست کشاورزان حل می‌شود و صنعت از نظر کلان عددی نیست که برای آن سرمایه‌گذاری کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 30 مرداد 95 ، کد مطلب: 13950530001025: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین