پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۵۹۱۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
در پی شیوع ویروس کرونا در چین، بازار سهام این کشور در نخستین روز کاری پس از پایان تعطیلات سال نوی چینی، با سقوط ۹ درصدی همراه بود.

شعار سال:در پی شیوع ویروس کرونا در چین، بازار سهام این کشور در نخستین روز کاری پس از پایان تعطیلات سال نوی چینی، با سقوط ۹ درصدی همراه بود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شاخص اصلی بورس اوراق بهادار چین در نخستین روز کاری پس از پایان تعطیلات سال نوی چینی و در کشاکش شیوع کرونا ویروس که تاکنون جان بیش از ۳۶۰ تن را گرفته است، با سقوط چشمگیری همراه بود.

بر این اساس شاخص بورس شنژن در نخستین دقایق آغاز کار ۹.۰۳ درصد سقوط کرد. شاخص بورس شانگ‌های نیز ۸.۶ درصد سقوط کرده است.

بانک خلق چین روز گذشته یکشنبه با اعلام خبر احتمال سقوط شاخص بورس اعلام کرد که ۱.۲ تریلیون یوان (حدود ۱۷۳ میلیارد دلار) به بازار بورس تزریق خواهد کرد تا در اثر شیوع کروناویروس و اقدامات قرنطینه مربوط به آن، جبران خسارات تجاری شود.
پرواز‌های متوقف شده، مشاغل بسته، توقف فعالیت اقتصادی میلیون‌ها نفر در چین، ترس از سقوط اقتصادی در بازار‌های جهانی را گسترش می‌دهد.

در پی شیوع کروناویروس در کشور‌های مختلف جهان، بسیاری از کشور‌های جهان مرز‌های زمینی وهوایی خود را به روی گردشگران خارجی که از چین به سوی این کشور رهسپار بودند، بست. در حال حاضر، حدود ۱۲ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. تاکنون مواردی از این ویروس خطرناک در کشور‌های ژاپن، ویتنام، کامبوج، سنگاپور، مالزی، تایلند، نپال، تایوان، استرالیا، فرانسه، آلمان، امارات، کانادا و آمریکا تایید شده است.

شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین که حدود ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد شروع شده است. طبق آخرین آمار، تاکنون بیش از ۳۶۰ نفر بر اثر آلوده شدن به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:14بهمن1398،کد خبر:7232485،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
بازر نفت هم تحت تاثیر شیوع کرونا خیلی کاهش قیمت داشته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین