پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
سردار حسن بختیاری، رئیس موسسه علمی کاربردی ناجا در نشست خبری مشترک با معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی ، از آغاز ارائه آموزش‌های پودمانی برای سربازان کل کشور از ۲۶ بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم ،سربازان کل کشور می‌توانند از آموزش‌های پودمانی بهره‌مند شوند.

شعار سال:در قالب تفاهم‌های صورت گرفته میان ستاد کل نیروهای مسلح و دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای، ثبت‌نام ارائه آموزش‌های پودمانی به سربازان وظیفه از ۲۶ بهمن آغاز می‌شود و برای ارائه این آموزش‌ها تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

 سردار حسن بختیاری، رئیس موسسه علمی کاربردی ناجا در نشست خبری مشترک با معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی که امروز (شنبه، ۱۹ بهمن) در ساختمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد، از آغاز ارائه آموزش‌های پودمانی برای سربازان کل کشور از ۲۶ بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم صورت گرفته بین ستاد کل نیروهای مسلح و دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی حرفه ای سربازان کل کشور می‌توانند از آموزش‌های پودمانی بهره‌مند شوند.

به گفته بختیاری ثبت‌نام برای شرکت در آموزش های پودمانی فوق از هفته آینده ۲۶ بهمن ماه آغاز می‌شود و این آموزش‌ها فعلا به صورت پایلوت در هشت استان کشور ارائه خواهد شد و سربازان تنها در دوره‌های اوقات فراغت می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

رئیس موسسه علمی کاربردی ناجا همچنین تاکید کرد: سربازانی که در دوره های تک پودمانی فوق شرکت کنند تنها ۵۰ درصد هزینه های این دوره ها را پرداخت خواهند کرد و ۵۰ درصد دیگر هزینه ها از سوی ستاد نیروهای مسلح، دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی حرفه ای پرداخت می‌شود.

به گفته بختیاری، ما از فرماندهان یگان‌ها خواسته ایم مساعدت لازم را با سربازان برای شرکت در این دوره‌ها داشته باشند و این طرح در مرحله اول به صورت پایلوت در ۸ استان آذربایجان غربی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، گیلان، کرمانشاه، خراسان رضوی و تهران اجرا می‌شود. در این مرحله ۱۱ عنوان تک پودمان برای سربازان داوطلب متناسب با علاقه، امکانات حوزه‌ها در استان‌ها و نیاز به نیروی کار ارائه می‌شود.

وی گفت: برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است، برنامه‌های درسی که ارائه خواهد شد بر روی سایت دانشگاه علمی – کاربردی در بخش سامانه ساطع قابل رؤیت است. نیاز است که سربازان به این سامانه مراجعه کرده و بخشی را که مشخص شده تکمیل کرده و پرینت آن را به مراکز علمی – کاربردی ناجا که مشخص شده است برای ثبت نام ارائه کنند.

بختیاری تصریح کرد: طرح آموزش‌های علمی – کاربردی پودمانی سربازان یک فعالیت بین دستگاهی، بین ستاد کل نیروهای مسلح، دانشگاه جامع علمی – کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای است. این طرح در راستای تدابیر مقام معظم رهبری در خصوص بهبود و بهینه سازی خدمت سربازها و برای اوقات فراغت آنها اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: هر پودمان این قابلیت را دارد که تا اندازه‌ای مهارت‌های لازم را برای اشتغال در سربازان فراهم کند. سربازان باید تعداد معینی از پودمان ها را در زمان مشخص طی کنند و این پودمان ها قابلیت تجمیع نیز دارند. سربازان می‌توانند بعد از خدمت سربازی، پودمان های باقی مانده را طی کرده و مدرک دریافت کنند.

رئیس مؤسسه آموزش علمی – کاربردی ناجا افزود: در این خصوص مشوق‌هایی برای سربازان پیش بینی شده است که مهمترین آن این است که همزمان با سربازی می‌توانند در این دوره‌ها در اوقات فراغت خود شرکت کنند. همچنین دومین تشویقی که برای سربازان درنظر گرفته شده است در زمینه شهریه آنان است.

وی با بیان اینکه هر سرباز با مدرک تحصیلی حداقل دیپلم می‌تواند در دوره‌های فوق شرکت کند، گفت: در استان تهران طرح سرباز ماهر در مرکز علمی – کاربردی یگان ویژه پاسداران، مرکز علمی – کاربردی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و مرکز علمی – کاربردی آماد و پشتیبانی نیروی انتظامی اجرا می‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:19بهمن1398،کد خبر: 98111914029،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین