پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۲۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
ایران و بانک دولتی "یوکو بانک" به تاجران چای هند اطمینان دادند که صادرات چای هند به ایران ادامه خواهد داشت و صادر کنندگان چای هندی در زمینه پرداخت با مشکلی مواجه نخواهند شد.

شعار سال: نشریه " اکونومیک تایمز" روز پنجشنبه نوشت: در گذشته تعدادی از صادرکنندگان چای هند نسبت به تاخیر در پرداخت ها ابراز نگرانی کرده بودند.

بانک یوکو هند از سال ۲۰۱۲ تاکنون بر اساس قراداد روپیه-ریال میان ایران و هند، به عنوان بانک عامل در تجارت میان دو کشور ایفای نقش می کرده است.

سوجیت پاترا رییس انجمن چای هند گفت: در دیدار اخیر علی چگینی سفیر جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات تجاری این کشور با تاجران چای هند، چندین مساله موجود در تجارت چای با ایران مورد بررسی قرار گرفت. مقامات ایران و بانک یوکو به تاجران هندی اطمینان دادند که در زمینه پرداخت ها از سوی ایران با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد.

وی افزود: ما همچنین به ایران اعلام کردیم که می توانیم تولید چای نوع ارتدوکس را افزایش دهیم.

داده های منتشر شده از سوی کمیته صنایع چای هند نشان داد که واردات چای ایران از هند در سال گذشته افزایش یافته و ایران با عبور از روسیه به بزرگ ترین خریدار چای هند در جهان تبدیل شده است.

بر اساس داده های منتشر شده، ایران در سال گذشته حدود ۵۳.۵ میلیون تن چای از هند وارد کرده است که این مقدار در مقایسه با سال ۲۰۱۸ یک افزایش ۷۴ درصدی را از خود نشان می دهد.

همچنین قیمت هر کیلوگرم چای خریداری شده توسط ایران در سال گذشته ۲۷۶ روپیه (۴ دلار) بوده است که این قیمت در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۵۵ روپیه اعلام شده بود.

ایران همچنین یک خریدار بزرگ چای ارتدوکس هند است. این کشور سالانه ۲۸ تا ۳۰ میلیون کیلوگرم چای ارتدوکس از هند خریداری می کند.

هند که دومین کشور بزرگ صادر کننده چای به جهان است، معمولا چای از نوع سی تی سی را به کشورهایی از جمله پاکستان، مصر و انگلیس صادر می کند در حالی که این کشور محصولات چای از نوع ارتدوکس را به کشورهایی همچون ایران، عراق و روسیه ارسال می کند.

چای به دو شیوه سنتی ارتدوکس( Orthodox) و غیر سنتی (CTC) تولید می شود. تفاوت این دو شیوه به نوع مالش و لوله کردن برگ سبز چای مربوط است.

در شیوه CTC کلیه سلولها و رنگدانه های چای اکسیده می شوند و در نتیجه این نوع چای از نظر رنگ و کیفیت نسبت به شیوه سنتی برتری دارد.

ارزش تجارت دوجانبه هند و ایران از ۱۲.۹ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ به ۱۳.۸ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۱۷-۱۸ افزایش یافته است. ارزش صادرات هند به ایران حدود ۲.۵ میلیارد دلار بوده است. هند سالانه بیش از ۱۰ میلیارد دلار نفت از ایران وارد می کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ: 30 بهمن 98، کد خبر: 83682137، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین