پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۴۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
جهان ساز گفت: اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر افزایش میزان صادرات چای از هند به ایران صحت ندارد.

شعارسال: حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای ، با اشاره به اینکه میزان واردات چای نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است، اظهار کرد: براساس آمار ۹ ماهه گمرک، ۴۲ هزار تن چای از کشور‌های مختلف وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها ۳ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۴ هزارتن چای از هند و مابقی از دیگر کشور‌ها وارد شده است، افزود: اخیرا مباحثی در رسانه‌ها مطرح شده که میزان صادرات چای از هند به ایران افزایش یافته است، در حالیکه این موضوع صحت ندارد چرا که واردات ضوابط و شرایط خاص خود را دارد.

جهان ساز ادامه داد: اگرچه اخیرا مباحثی مبنی بر صادرات نفت به هند و واردات چای در مقابل مطرح شده است، اما این امر بدان معنا نیست که بیش از حد نیاز چای وارد کنیم تا تولید داخل تحت تأثیر قرار گیرد.

رئیس سازمان چای درباره آخرین وضع مطالبات چایکاران بیان کرد: امسال ۱۱۲ هزارتن برگ سبز چای با ارزش بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد که تا کنون تنها ۸۰۰ میلیون تومان از مطالبات مربوط به ۲ کارخانه چای سازی پرداخت نشده است.

به گفته وی، سازمان چای ظرف چند روز آینده مانده مطالبات مربوط به کارخانه‌های چای سازی را به چایکاران پرداخت خواهد کرد.

جهان ساز از رشد ۴ درصدی تولید برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: امسال از مجموع بهای برگ سبز چای خریداری شده، ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن چای خشک تولید شد که با وجود مصرف سالانه ۱۰۵ هزارتن چای خشک، مابقی نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

رئیس سازمان چای در پایان تصریح کرد: با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات و نوسان نرخ ارز در ماه‌های اخیر، دیگر واردات چای صرفه اقتصادی ندارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اگروفودنیوز، تاریخ انتشار:7بهمن1397 ، کدخبر: - : www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
0
چای ایرانی بهترین چاییه نیازی به واردات نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین