پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
نشست فعالان صنعتی و تولیدی گیلان با وزیر صنعت در حالی برگزار شد که مسئولان بر لزوم حمایت از صنعت چای و ابریشم استان گیلان تأکید کرده و خواستار برخورد جدی با احتکار شدند

شعارسال:نشست فعالان صنعتی و تولیدی گیلان با وزیر صنعت در حالی برگزار شد که مسئولان بر لزوم حمایت از صنعت چای و ابریشم استان گیلان تأکید کرده و خواستار برخورد جدی با احتکار شدند.

بعدازظهر جمعه جمعی از فعالان حوزه تولید و صنعت در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان لنگرود با محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن وتجارت دیدار کردند.

در این نشست نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فرآیند تولید با دریافت مالیات ارزش افزوده از تولیدکنندگان سبب بالا رفتن قیمت تولید می شود، اظهارکرد:این موضوع سبب می شود تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با تولیدکنندگان خارجی را نداشته باشند.

مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به واردات ۳۰ میلیارد دلاری روسیه در زمینه مواد غذایی، افزود:با توجه به همسایگی استان گیلان با این کشور از طریق دریای خزر می تواند در صادرات موادغذایی به این کشور نقش آفرین باشد

وی با بیان اینکه این کشور می تواند بازار بزرگی برای استان گیلان باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز تمامی محصول کیوی تولیدی استان گیلان به این کشور صادر می شود.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صورت حمایت از چای ایرانی۱۰ هزار هکتار باغ چای به چرخه تولید باز می گردد، افزود:نباید برای واردات چای خارجی دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر بگیرد.

وی همچنین به صنعت ابریشم نیز اشاره کرد و گفت: در صورت حمایت از این صنعت نیزنیاز ۱۰۰۰ تُننخ ابریشم کشور در داخل تولید می شود.

استاندار گیلان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به موضوع احتکار و گرانفروشی، اظهار کرد: متاسفانه هنوز تعریف درستی از این موضوع در کشور نداریم.

مصطفی سالاری خاطرنشان کرد:اگر در مکانی بیش از یک میلیارد تومان جنس کشف شود احتکار محسوب می شود نه اینکه در انباری در حدود ۳۰۰ میلیون تومان جنس کشف شده و آن نیز احتکار محسوب شود. همانند این فصل که صنف برنج فروشان مقداری برنج برای فروش در انبار خود نگهداری می کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار23شهریور 97، کدخبر: 4403016، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین