پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: سالیانه بیش از ۴ میلیارد دلار صرف واردات نهاده های دامی می شود که نوسانات اخیر ارزی روی واردات این محصول تاثیر گذاشته است.
شعارسال: علی اکبری با اشاره به انتشار خبری مبنی بر شکایت صنعت طیور از وزیر جهاد کشاورزی، گفت: متاسفانه بیشتر نهاده های دامی وارداتی است و سالیانه بیش از 4 میلیارد دلار صرف واردات نهاده های دامی می شود که نوسانات اخیر ارزی روی واردات این محصول تاثیر گذاشته است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قیمت نهاده های دامی در بازارهای جهانی تا حدودی افزایش یافته است، افزود: از سوی دیگر در داخل کشور برخی افراد سودجویی کرده و گران فروشی می کنند که تنها و منطقی ترین راه حل مشکل این بوده که تولیدکنندگان، صنف، اتحادیه و تعاونی صنعت طیور اقدام به واردات نهاده ها کنند.

صنعت طیور نیازهایشان را خودشان تامین کنند

وی ادامه داد: اگر صنعت دام به دنبال ین بوده که زنجیره تولید خود را شکل دهد و قیمت تمام شده را پایین بیاورد راه حل این است که نیازهایشان را خودشان تامین کنند و در کوتاه مدت این موضوع قابل حل است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر صنعت طیور هم اکنون دست به کار شود برای دوره بعدی جوجه ریزی می تواند مصرف خود را تامین کند، یادآور شد: گاهی واردکننده ممکن است انحصار ایجاد کند و منافع شخصی خود را در نظر بگیرد، بنابراین با شکایت از وزیر جهادکشاورزی مشکل این صنعت حل نمی شود، البته باید در بحث های نظارتی کنترل ها انجام شود.

دولت برای اختصاص یارانه جدید به مصوبه مجلس نیاز دارد

وی با اشاره به اینکه دولت اگر بخواهد یارانه ای برای دام و طیور اختصاص دهد به مصوبه مجلس نیاز دارد، افزود: برای انجام این اقدام دولت باید لایحه خود را به مجلس ارائه دهد و منابع پرداخت یارانه ای و گردش کار آن مشخص شود، بنابراین خودش نمی تواند یارانه پرداخت کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت بودجه سال 97 در مجلس مصوب و نحوه هزینه کردها مشخص شده است، تصریح کرد: اگر دولت خارج از این چارچوب بخواهد هزینه ای انجام دهد باید از مجلس مجوز بگیرد، البته می تواند از منابع داخلی بانک ها تسهیلات ارائه دهد اما نمی تواند یارانه ای پرداخت کند که بازگشتی ندارد لذا باید منابع پرداخت یارانه را پیشنهاد دهد تا در کمیسیون های تخصصی مجلس بررسی و در صحن علنی مجلس تصویب شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 24 مرداد 1397 ، کدخبر: 398909 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
0
نمی دونم میزان سواد اینها واقعا چقدره؟ کدوم دانشگاه تحصیل کردند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین