پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۸۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور با اشاره به اینکه واردات انحصاری نیست و همه می‌توانند برای واردات اقدام کنند، گفت: اما چون تولیدکنندگان نقدینگی ندارند نمی‌توانند واردات انجام دهند به همین دلیل 70 درصد واردات نهاده‌ها را یک نفر انجام می‌دهد به همین دلیل تخلف در این بازار و گرانی قیمت نهاده‌ها با وجود استفاده از ارز دولتی در این بخش راحت‌تر است.

شعار سال: مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور با اشاره به اینکه واردات انحصاری نیست و همه می‌توانند برای واردات اقدام کنند، گفت: اما چون تولیدکنندگان نقدینگی ندارند نمی‌توانند واردات انجام دهند به همین دلیل 70 درصد واردات نهاده‌ها را یک نفر انجام می‌دهد به همین دلیل تخلف در این بازار و گرانی قیمت نهاده‌ها با وجود استفاده از ارز دولتی در این بخش راحت‌تر است.

 برومند چهارآیین در نشستی خبری گفت: خوراک مرغ باید با قیمت هر کیلو 2100 تومان به دست تولیدکننده برسد اما قیمت آن در حال حاضر 2800 تومان و بیشتر است.پیشنهاد مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور برای کنترل قیمت نهاده‌ها این است که واردات به تشکل‌ها و پشتیبانی امور دام سپرده شود تا با حذف واسطه‌ها و دلالان خوراک دام به طور مستقیم به دست تولید‌کنندگان برسد به این ترتیب کنترل قیمت‌ها بهتر انجام می‌شود.

صرفه‌جویی 12 هزار میلیارد مترمکعب آب با واردات

چهارآیین با اشاره به میزان واردات نهاده‌ها گفت: 90 درصد نهاده‌ها از راه واردات انجام می‌شود و ما قادر نیستیم آن را در داخل تولید کنیم. 11 میلیون تن حجم واردات سالانه است که برای تولید آن 12 هزار میلیارد مترمکعب آب نیاز داریم.

به گفته او برای تولید یک کیلو گوشت گوساله 16 هزار لیتر، یک کیلو گوشت گوسفند 8 هزار لیتر و یک کیلو گوشت مرغ 4 هزار لیتر آب نیاز داریم که اگر بخواهیم خوراک مورد نیاز را نیز در داخل تولید کنیم به‌خاطر مصرف این حجم آب قادر به آن نیستیم.

صادرات قطع شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران از تولید 3 میلیون تن مرغ زنده در کشور خبر داد که یک و نیم برابر مصرف داخلی است. به گفته چهارآیین سال 95 حدود 70 هزار تن صادرات مرغ به کشورهای عراق و افغانستان انجام شد اما این واردات به‌خاطر مشکل سایز مرغ سال 96 قطع شد. کشورهای دیگر تقاضای مرغ یک کیلو و 200 گرمی دارند اما مرغ در کشور ما به‌طور متوسط حدود 2 کیلو وزن دارد که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر کیفیت غذایی از آن متضرر می‌شویم.چهارآیین گفت: برنامه وزارت جهاد کشاورزی کاهش وزن مرغ است اما بازار و مردم از این موضوع استقبال نمی‌کنند در حالی که با کاهش نیم‌کیلویی وزن مرغ از واردات یک میلیون تن نهاده بی‌نیاز می‌شویم.

قیمت مرغ پایین است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران با اشاره به هزینه‌های تولید گفت: قیمت مرغ در کشور ما پایین است به همین دلیل در جلسات کارشناسی متعددی که در سازمان حمایت با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد پیشنهاد ما برای قیمت این کالا ۹۶۰۰ تومان بود اما در نهایت ۹۲۵۰ تومان مورد توافق قرار گرفت و از هفته آخر ماه مبارک رمضان ما منتظر ابلاغ آن هستیم.

چهارآیین با تأکید بر اینکه عدم ابلاغ قیمت، همان سرکوب قیمت کارشناسی شده است، گفت: در شرایط کنونی قیمت‌های دستوری جواب نمی‌دهد و دولت نمی‌تواند با این شرایط بازار را کنترل کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار ------، کدمطلب: 475405، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین