پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۶۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۰
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: عدم تامین نهاده‌های خوراک دام و مرغداری‌ها باعث شده تا مرغداری‌ها تولید نداشته باشند این مسئله در سه ماهه آینده باعث افزایش قیمت مرغ و واردات با ارز گران می‌شود.

شعارسال: «جلال محمودزاده» افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی و دامی وارداتی در بازار، اظهار داشت: در زمینه واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی چند مشکل وجود دارد یکی از آنها واردات نهاده‌های مانند ذرت و سویا توسط دو نفر است؛ این موضوع باعث می‌شود تا واردات جنبه رانتی پیدا کند و واردکنندگان بتوانند عرضه و تقاضا را کنترل کنند یعنی عرضه و تقاضا بازار به جای اینکه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور پشتیبانی دام باشد درحال حاضر در اختیار واردکنندگان است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید واردات نهاده‌های کشاورزی را بین تعداد زیادی از واردکنندگان توزیع کند تا با یکدیگر رقابت سالم داشته باشند و نتوانند بازار را تهدید کنند، گفت: اگر تعداد افراد واردکننده محدود باشد می‌توانند بازار را مدیریت و به نفع خود عمل نمایند در مقاطعی نیز با ایجاد کمبود محصول خود را گران‌تر به مردم می‌فروشند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود رانتی بودن و محدود بودن تعداد واردکنندگان نهاده‌های کشاورزی و دامی است، ادامه داد: پشتیبانی و امور دام که وظیفه تنظیم بازار و حمایت از تولیدکننده را دارد به‌خوبی به وظایف خود عمل نکرده است، این سازمان نهاده‌هایی را که با قیمت مناسب خریده بود و در انبار داشت را بر خلاف قانون بعد از افزایش نرخ ارز با قیمت بالاتر وارد بازار کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت نباید تجارت کند بلکه وظیفه حمایتی دارد، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان پشتیبانی امور دام نهاده‌هایی را که باقیمت پایین خریداری کرده بود را باید با قیمت پایینی وارد بازار می‌کرد در آینده اگر با قیمت بالاتری نهاده‌ها را خریداری می‌کرد قیمت‌ها را تغییر می‌داد.

محمودزاده با بیان اینکه مرغداران نقدینگی ندارند و نمی‌تواند ذرت و سویا مورد نیاز خود را به صورت نقدی خریداری کند، تصریح کرد: سازمان پشتیبانی امور دام به مرغداران اعلام کرده است که باید به‌صورت نقدی خرید کند این موضوع باعث شده تا تعداد زیادی از مرغداران کشور دچار چالش شوند و زنجیره‌ها تولید تحت فشار باشند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به دلیل نگرانی عدم تامین نهاده‌ها در حال حاضر جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها 60 درصد کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: عدم تامین نهاده‌های خوراک دام و مرغداری‌ها باعث شده تا مرغداری‌ها تولید نداشته باشند این مسئله در سه ماهه آینده باعث افزایش قیمت مرغ و واردات با ارز گران می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ انتشار:29خرداد1397، کدخبر: 42536: www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
یعنی قیمت مرغ در شهریو و مرداد باید بالا بره؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین