پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
رییس سازمان دامپزشکی گفت: دولت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای نهاده‌های کشاورزی و دامی نظیر بذر، کود، سم، واکسن، دارو و مکمل‌های دارویی برای طیور در سال جاری اختصاص داده است.
شعارسال: رییس سازمان دامپزشکی گفت: دولت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای نهاده‌های کشاورزی و دامی نظیر بذر، کود، سم، واکسن، دارو و مکمل‌های دارویی برای طیور در سال جاری اختصاص داده است.
 
 به نقل از ایسنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» روز چهارشنبه در آیین افتتاح واحد پرورش هزار راسی بره پرواری روستای حسین آباد شیروان گفت: برای ایجاد یک شغل باید میلیاردها ریال هزینه کنیم اما در بخش کشاورزی با نگهداری ۱۵ راس دام سبک می توان اشتغالزایی کرد.
 
وی با بیان اینکه وابستگی به نفت خطر زیادی برای اقتصاد کشور دارد، افزود: جایگزین هر چاه نفت می تواند یک دامداری و مجموعه کشاورزی باشد.
 
وی گفت: سرمایه گذاری در این شرایط یک کار جهادی است که دولت با ارائه تسهیلات کم بهره، اقدامات خوبی را در حوزه کشاورزی انجام داده است.
 
برای ساخت این واحد دامی ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
 
رییس سازمان دامپزشکی همچنین در آیین افتتاح سامانه آبیاری نوین روستای قلعه چه شیروان گفت: دستاوردهای نظام در ۴۰ سال گذشته بسیار زیاد بوده که خودکفایی در بیشتر محصولات کشاورزی از جمله آن است.
 
رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی هم گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال های گذشته، این استان استعداد خوبی در حوزه مدیریت آب داشته است که شهرستان شیروان جزو موفق ترین شهرها در این بخش بوده است.
 
«عبدالله یوسفی» گفت: در دهه فجر امسال ۴۳ طرح کشاورزی با اشتغالزایی ۳۶۶ نفر افتتاح شد که ۱۱ هزار و ۳۰۰ خانوار هم از مزایای آن برخوردار شدند.
 
وی با اشاره به افتتاح ۱۷ سامانه آبیاری نوین استان در  دهه فجر امسال اظهار داشت: اجرای این طرح ها باعث افزایش راندمان آبیاری تا ۹۰ درصد می شود.
 
در سفر رییس سازمان دامپزشکی همچنین عملیات اجرایی ساخت مجتمع مرغ تخم گذار با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه، گلخانه محصولات صیفی یک هکتاری و طرح سایه بان ۱.۵ هکتار از باغ های زردآلو و هلو آغاز شد.
 
شهرستان شیروان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی  با ۱۲ هزار بهره بردار دارد.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازپایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر   ،تاریخ انتشار:  16 بهمن    1398،کدخبر:    55418  ،www.hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین