پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۱۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
ترحم بهزاد گفت:به استناد سیاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کل کشور، در راستای حفاظت از خاک و تقویت پوشش گیاهی در طرح‌های مرتع داری در خصوص لزوم پیش بینی و اجرای پروژه‌های کودپاشی در سطح مراتع، با توجه به اهمیت و نقش عملیات کودپاشی در رشد گیاهان علوفه‌ای و گسترش پوشش گیاهی و بالارفتن کیفیت این منابع غذایی برای دام و تسریع در رشد گیاهان پوششی، با توجه به دستورالعمل‌های مربوطه در مناطق چمن زار و مراتع کوهستانی و سردسیر این طرح اجرایی شد.

شعار سال:طرح جدید سازمان جنگل‌ها و مراتع در رابطه با توزیع کود شیمیایی در مراتع با واکنش‌های زیادی همراه شد و برخی کارشناسان معتقد هستند این طرح موجب مرگ برخی پرندگان می‌شود و آفت‌های خاک افزایش پیدا می‌کند و گیاهان نیز به وسیله شیوع انواع آفت‌ها عمرشان کوتاه خواهد شد و خسارت‌های جبران ناپذیرتری به کشاورزی کشور وارد می‌کند.

در این زمینه ترحم بهزاد، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: به استناد سیاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کل کشور، در راستای حفاظت از خاک و تقویت پوشش گیاهی در طرح‌های مرتع داری در خصوص لزوم پیش بینی و اجرای پروژه‌های کودپاشی در سطح مراتع، با توجه به اهمیت و نقش عملیات کودپاشی در رشد گیاهان علوفه‌ای و گسترش پوشش گیاهی و بالارفتن کیفیت این منابع غذایی برای دام و تسریع در رشد گیاهان پوششی، با توجه به دستورالعمل‌های مربوطه در مناطق چمن زار و مراتع کوهستانی و سردسیر این طرح اجرایی شد.

او افزود: طرح مذکور در جهان سابقه قبلی دارد و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد اجرای آن سبب می‌شود تا پوشش گیاهی در مناطق گسترش یابد. 

بهزاد با تاکید بر وجود سابقه قبلی در اجرای چنین طرح‌هایی در جهان گفت: این طرح در کشورهای اروپایی به وسیله هواپیما اجرا شده است و سابقه قبلی نیز در کشور دارد و همواره نتایج مثبتی داشته است. 

 

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها گفت: اجرای این طرح دستورالعمل دقیق و منظمی دارد و در تمام مناطق کشور اجرا نمی شود. نخستین تبصره این است که منطقه مذکور بارندگی بالای 400 میلی متر و در گام بعد تراکم پوششی بالای 70 درصد داشته باشد و این طرح باعث آلودگی رودخانه‌ها و سایر آب‌های جاری نشود.

ترحم بهزاد با تشریح علت اجرای این طرح گفت: این طرح با هدف تقویت پوشش گیاهی و ایجاد علوفه و منابع غذایی برای دام انجام شده است. 

او افزود: در منطقه مغان شاهد هستیم که کودپاشی همواره به صورت گسترده انجام می‌شود و سبب شده است تا تولید منطقه مذکور رشد قابل توجهی داشته باشد و کشاورزی در آنجا رونق دوباره پیدا کند.

مدیرکل مراتع در پاسخ به انتقادات برخی کارشناسان حوزه محیط زیست گفت: با روی باز نظرات کارشناسان حوزه محیط زیست را پذیرا هستیم و اگر بتوانند ثابت کنند این طرح اثرات مخربی دارد از اجرای آن جلوگیری خواهیم کرد.

بهزاد عنوان کرد: این صحبت ها در مورد کشت مکانیزه برخی سیفی جات نیز مطرح بود و با حضور ادارات بهداشت و تیم های نظارتی مشخص شد که مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این مقام مسئول در سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در پایان با تاکید بر اینکه این طرح در سراسر کشور اجرا نمی شود، گفت: طرح کودپاشی در استان‌های کردستان، چهارمحال و بختیاری، گلستان، گیلان، همدان و مازندران اجرایی شده و در ادامه در برخی استان‌های دیگر نیز عملیاتی خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ 29 فروردین 1399، کدخبر:988918،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
0
نمیشه اول طرح رو پیش برد بعد خلیی تشریفاتی اومد گفت منتظر منتقدها برای انتقاد هستیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین