پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی گفت: به دلیل آنکه مرغداران در خرداد ماه با افت شدید قیمت مرغ جوجه‌ریزی نکرده‌اند،‌ اکنون به دلیل کمبود عرضه قیمت مرغ افزایش یافته است که ماندنی نیست و با ورود جوجه‌ریزی‌های جدید تا یک ماه آینده قیمت‌ها به حالت قبل برمی‌گردد.

شعار سال: مهدی یوسف‌خانی در پاسخ به اینکه امروز قیمت مرغ تازه در بازار دوباره افزایش یافته،علت افزایش قیمت چیست، بدون اظهارنظر در مورد نرخ مرغ خاطرنشان کرد: قاعدتا وقتی قیمت مرغ افزایش می‌یابد، منشأ آن تولید است. طی چند روز گذشته تولیدکنندگان مرغ، مرغ زنده را با نرخ بالاتری روانه کشتارگاه کرده‌اند، به طوری که روز گذشته هر کیلوگرم مرغ زنده 7400 تومان به کشتارگاه فروخته شده که با محاسبه ضایعات، قیمت تمام شده مرغ کیلویی 9900 تومان خواهد.

وی اضافه کرد: اگر سود کشتارگاه و سود پخش‌کننده و مغازه را در نظر بگیرید، نتیجه همانی می‌شود که خودتان در سطح بازار شاهد هستید.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در توضیح علت افزایش قیمت مرغ توسط تولیدکنندگان هم گفت:‌ از زمان جوجه‌ریزی تا ارسال مرغ به کشتارگاه 50 روز زمان لازم است و به دلیل کاهش جوجه‌ریزی در خرداد ماه که در پی افت قیمت مرغ اتفاق افتاده بود، اکنون شاهد چنین مسئله‌ای هستیم، اما در تیرماه دوباره جوجه‌ریزی‌ها به حالت عادی برگشته و ظرف یک ماه آینده قیمت مرغ متعادل می‌شود.

طبق گزارش‌ها  از سطح شهر هر کیلوگرم مرغ به ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.

طی چند ماه گذشته شیوع پدیده آنفلوآنزای پرندگان از یکسو و افزایش قیمت نهاده‌هایی همچون کنجاله سویا و ذرت از سوی دیگر و کاهش قیمت مرغ در بازار همه دست به دست هم داد تا مرغداران چندان رغبتی برای تولید و جوجه‌ریزی نداشته باشند که تبعات آن اکنون مشخص می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 23 مرداد 97، کد مطلب: 976006:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین