پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۳
رئیس کمیسیون تخصصی چای اتحادیه بنکداران با اشاره به این‌که چشم‌انداز ما در صنعت چای کشور استفاده از روش‌های جدید برای عرضه محصولات با بسته‌بندی‌های مدرن به بازار است، افزود: یکی از اقداماتی که در این زمینه انجام شده این است که توانستیم در شرایط تحریم، چای کشور را برای نخستین‌بار در سازمان جهانی ثبت کنیم و ایران به‌عنوان هفدهمین کشور دنیا کلاس‌های آموزشی تیم مستر کاپ (TMS) را برگزار کرد.

شعارسال: احمدرضا بخشی، رئیس کمیسیون تخصصی چای اتحادیه بنکداران و عضو هیئت مدیره این اتحادیه،  با اشاره به عمده فعالیت‌های کمیسیون چای در عرصه محصول چای گفت: اکنون با اضافه شدن نسل جوان به نسل قدیمی صنعت چای کشور باعث شده که فناوری و دانش روز در کنار تجربه و شناخت از بازار قرار بگیرد. رئیس کمیسیون تخصصی چای اتحادیه بنکداران با اشاره به این‌که چشم‌انداز ما در صنعت چای کشور استفاده از روش‌های جدید برای عرضه محصولات با بسته‌بندی‌های مدرن به بازار است، افزود: یکی از اقداماتی که در این زمینه انجام شده این است که توانستیم در شرایط تحریم، چای کشور را برای نخستین‌بار در سازمان جهانی ثبت کنیم و ایران به‌عنوان هفدهمین کشور دنیا کلاس‌های آموزشی تیم مستر کاپ (TMS) را برگزار کرد.

نخستین دوره این کلاس‌های آموزشی با هدف آموزش چای فرآوری شده با نگاه به بازارهای صادراتی با حضور دنیز شاماکوف، سرمدرس بین‌المللی تیم مسرکاپ، در ایران برگزار شد. بخشی با اشاره به اهمیت سلیقه مصرف‌کنندگان در میزان فروش این محصول افزود: با برگزاری کلاس‌های آموزشی تلاش می‌کنیم تا مصرف صحیح چای را در جامعه ترویج دهیم. همچنین در این زمینه تعامل خوبی با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته و داریم و توانستیم در بازرسی‌های وزارت صنعت به‌عنوان مشاور فعالیت کنیم. وی با تأکید بر این‌که سازمان‌ها و نهادهای دولتی چای را به‌عنوان کارشناس در صنعت چای پذیرفته‌اند، ادامه داد: با این گونه همکاری‌ها توانستیم جلوی بسیاری از تخلفات و تقلبات افراد سودجو را بگیریم.

رئیس کمیسیون تخصصی چای اتحادیه بنکداران با بیان این‌که این کمیسیون برای عملکرد بهتر در زمینه ارائه خدمات به وزارت بهداشت نیز پیشنهاد همکاری داده است، ادامه داد: به‌عنوان مثال اگر بر روی پاکت چایی عبارت 100 درصد سیلانی چاپ شده باشد، اضافه کردن چای هندی یا ایرانی به آن برخلاف قانون صداقت در معاملات است. از دیگر تخلفاتی که در این زمینه انجام می‌شود اضافه کردن افزودنی‌های غیرمجاز به چای است که منجر به بروز سرطان در بین مصرف‌کنندگان می‌شود. بخشی با بیان این‌که مصرف چای به‌طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است، ادامه داد: کمیسیون تخصصی چای اقدامات خوبی را برای جلوگیری از اضافه کردن افزودنی‌های غیرمجاز انجام داده است که تاحدودی نیز در این زمینه موفق بوده است. وی به اقدامات کمیسیون چای در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ازجمله این اقدامات حذف ارزش افزوده، دعوت از سازمان جهانی چای، ثبت ایران در سازمان جهانی چای، نگاه سلامت‌محور به این معقوله و برخورد با متخلفان و متقلبان بازار صنعت چای کشور است. بخشی با بیان این‌که برای عملکرد بهتر کمیسیون چای اقداماتی را در زمینه اصلاح باغ‌های چای انجام دادیم، عنوان کرد: ازجمله این اقدامات بهبود و بالا بردن کیفیت و میزان تولید در واحد سطح است.

بخشی با اشاره به نیاز صنعت چای کشور به حمایت اصولی و برنامه‌ریزی دولت افزود: در کمیسیون حمایت از چای مصوبه‌ای برای حمایت از تولید داخل تصویب شده است، در این مصوبه بنا شد تا در ازای هر برند خارجی که در کشور مشغول فعالیت است یک برند ایرانی نیز فعال باشد که بسیاری از دوستان همکاری‌های خوبی در این زمینه با کمیسیون داشتند و باید در زمینه صادرات برای ارقام تجاری و دلاری به حدی از توازن دست یابیم که بهترین روش برای دستیابی به این توازن اصلاح ارقام است. وی با بیان ظرفیت‌های بی‌شمار صنعت چای تصریح کرد: با ترکیب چای با انواع دمنوش‌ها یا گیاهان دارویی می‌توان در تولید نوشیدنی‌های دیگر با پایه‌های مختلف همراه با برگ سبز چای بازارهای بین المللی را هدف گذاری کرد، که ارزش افزوده چند برابری به محصول خواهد داد. بخشی با انتقاد از خام‌فروشی چای به دیگر کشورها ادامه داد: ما در کشور، توانایی فرآوری برگ سبز چای و تبدیل آن به انواع دمنوش‌ها را داریم که در این صورت می توان این محصول را با ارزش افزوده بالا به کشورهای اروپایی و عربی حوزه خلیج فارس ، حوزه cis، آمریکا و حتی کانادا صادر کنیم. وی در پایان افزود: از محمدعلی طهماسبی، معاونت امور باغبانی، مهرفرد، معاونت بازرگانی و شاهرخ رمضان نژاد، ریاست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی و حسین شیرزاد، ریاست سازمان تعاون روستایی بابت نگاه کارشناسی نسبت به ایجاد زنجیره چای در کشور تشکر می‌کنم و همچنین از علی هیودی، نماینده پارلمانی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، بابت همراهی ما در اجرایی شدن ایده‌ها و طرح‌های این حوزه تشکر می‌کنم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه سبزینه، تاریخ انتشار: 10شهریور1397 ، کدخبر: 53707: www.sabzineh.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین