پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۵۲۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۴
پس از کش و قوس های فراوان در روزهای پایانی مردادماه سالجاری شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت اشتباه خود را درباره ممنوعیت صادرات چای ایرانی پذیرفت و دستور لغو این ممنوعیت را داد. اما اکنون فعالان حوزه چای از امتناع گمرک از اجرای لغو ممنوعیت صادرات چای ایرانی خبر می‌دهند و بهانه گمرک را ابهام در نامه عنوان می کنند!

شعارسال: در نیمه مردادماه سالجاری بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت در اقدامی عجیب بدون اطلاع وزارت جهاد کشاورزی صادرات ۵ قلم کالای کشاورزی از جمله چای ایرانی را از ابتدای شهریور ماه ممنوع کرد. این اقدام که از نظر کارشناسان مغایر با قانون انتزاع و اقدامی فراقانونی است، به شدت مورد انتقاد فعلان حوزه تولید و بازار چای کشور قرار گرفت فعالان صنعت چای موضوع ممنوعیت خودسرانه صادرات محصولات کشاورزی از جمله چای بدون اطلاع وزارت جهادکشاورزی را مصرانه پیگیری و به این موضوع پای نمایندگان نیز باز شد. تا اینکه پس از حدود یک هفته تلاش آن ها جواب داد و ممنوعیت صادرات چای ایرانی لغو شد.

به گفته فعلالان حوزه چای کشور؛ در جلسه نمایندگان مجلس با آقای شریعتمداری مشخص شد دستور داده شده اشتباه بوده است و منظور نامه ممنوعیت تنها چای وارداتی با ارز 4200 تومانی بوده است. در آن جلسه آقای شریعتمداری به معاونان خود دستور داد در نامه‌ای ذدیگر ابلاغ قبلی درباره ممنوعیت صادرات چای ایرانی به ممنوعیت صادرات چای خارجی که با ارز 4200 تومانی اصلاح شود هیچ محدودیتی برای صادرات ایرانی وجود نداشته باشد.

رفع ممنوعیت صادرات چای ایرانی در سوم ماه جاری ابلاغ شد اما، تجار از عدم اجرای لغو ممنوعیت صادرات چای از سوی گمرکات علی رغم دستور شریعتمداری خبر می‌دهند و بهانه گمرک را ابهام در نامه عنوان می‌کنند.

به نظر می‌رسد اینبار نیز اشتباه در نامه نگاری جریان تجارت در یک صنعت را با مشکل روبه رو کرده است. اشتباهات تکرار شونده از سوی ارگان مهم و تاثیر گذاری مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت که نشان از ضعف و بی دقتی در سطوح مختلف مدیریتی این وزارتخانه دارد که رفع آن توجه وزیر را می‌طلبد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار: 5شهریور1397 ، کدخبر: 296040: www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
ا.ف75
برای یک بار هم که شده این ها باید جدیت خودشون رو در زمینه گمرکی نشون بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین