پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
حبیب جهانساز صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان به دلیل آب‌وهوای مناسب دارای چای باکیفیتی است اظهار کرد: چای برای پرورش و رشد به خاک حاصلخیز، آب‌وهوای مناسب و رطوبت لازم نیاز دارد که همه این شرایط در استان گیلان فراهم و چای‌کاران، چای باکیفیتی را در اختیار مردم قرار می‌دهند به‌طوری‌که ۹۰ درصد چای کشور در گیلان تولید می‌شود.

شعار سال: وی با اشاره میزان چای تولیدشده در کشور گفت: برداشت چای خشک در استان گیلان از نهم اردیبهشت آغاز و تاکنون هفت هزار تن چای خشک در ۱۶۰ کارخانه گیلان و مازندران تولیدشده است.

رئیس سازمان چای کشور با اذعان به اینکه اکثر چای خریده شده درجه یک بوده است افزود: چای‌کاران امسال چای‌های باکیفیتی کاشت و برداشت کرده‌اند به‌طوری‌که ۹۹ درصد چای خریداری‌شده از درجه یک بوده است.

جهانساز یکی دلایل رغبت کشاورزان به کاشت چای را توجه ویژه دولت به این حوزه دانست و تصریح کرد: دولت با پرداخت وام، افزایش قیمت خرید تضمینی و همچنین همت کارخانه‌داران در تولید چای و دقت چای‌کاران، باعث افزایش ۱۰ درصدی تولید چای خشک در کشور شده است.

وی با اشاره به میزان باغ چای در استان‌های شمالی بیان کرد: استان‌های گیلان و مازندران دارای ۵۵ هزار خانوار بوده که این خانوارها ۲۵ هکتار باغ چای داشته و به‌صورت بهاره، تابستانه و پائیزه تولید می‌کنند.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به مشکلات موجود در صنعت چای کشور افزود: چای در کشور دارای مشکلات فراوانی است که از جمله این مشکل را می‌توان به واردات بی‌رویه چای خشک خارجی، قدیمی بودن ساختار بانک‌ها، انباشته و غیرقابل مصرف‌شده چای خشک سنواتی و هزینه زیاد تولید اشاره کرد که دولت برای رفع این موانع برنامه‌هایی دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد گیلان، تاریخ 26 اردیبهشت 98، کد مطلب: 39496: www.rooydadegilan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین