پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
سیروس بی دریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از ساخت دستگاه تشخیص درجه‌‌‌‌‌‌‌‌بندی برگ چای توسط پژوهشگران این واحد دانشگاهی خبر داد.
شعار سال: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از ساخت دستگاه تشخیص درجه‌‌‌‌‌‌‌‌بندی برگ چای توسط پژوهشگران این واحد دانشگاهی خبر داد.

سیروس بی دریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان  درباره فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در حوزه صنعت چای اظهار کرد: صنعت چای، جزو صنایع شکوفایی بود که متاسفانه طی چند سال گذشته، به سمت ورشکستگی پیش رفت؛ اما خوشبختانه، امروز بار دیگر شاهد تحولات مثبتی در آن هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان هر اقدامی در راستای تحول صنعت چای انجام دهد تازگی دارد افزود: تاکنون فعالیت تخصصی در این حوزه انجام نشده است؛ یکی از معضلات این صنعت، عدم شناخت دقیق از کیفیت و درجه بندی برگ های چای است که موجب متضرر شدن کشاورزان خواهد شد.

بی دریغ ادامه داد: اداره چای استان گیلان برای حل این مشکل، به واحد لاهیجان پیشنهاد همکاری داد؛ در همین راستا، واحد لاهیجان دستگاه تشخیص درجه بندی برگ چای را طراحی کرد که نمونه اولیه آن تولید شده است. با تلاش های صورت گرفته از سوی پژوهشگران دانشگاه، درصددیم که این دستگاه را تا بهار سال آینده به مرحله تجاری سازی و تولید انبوه برسانیم.

رئیس واحد لاهیجان تصریح کرد: اداره کل چای استان گیلان، مبلغ 7 میلیارد تومان در سال برای تشخیص درجه بندی برگ چای هزینه می کند و لذا ساخت این دستگاه، می تواند جلوی چنین هزینه‌هایی را بگیرد.

وی با بیان این که دستگاه تشخیص درجه بندی چای مشابه خارجی ندارد گفت: برای ساخت این دستگاه نزدیک به 20 میلیون تومان هزینه شده است؛ همچنین این دستگاه می تواند تاثیرات قابل توجهی را در افزایش درآمدهای غیر شهریه ای واحد لاهیجان داشته باشد.

بی دریغ با اشاره به دیگر اقدامات واحد لاهیجان در حوزه تحول صنعت چای خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌های دانش بنیان وابسته به واحد لاهیجان، اقدامات خوبی در حوزه بسته بندی چای انجام داده اند؛ برهمین مبنا درصددیم تا چای لاهیجان را با بسته بندی مناسب، در اختیار خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و کل کشور قرار دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اذعان داشت: در دست گرفتن بازار کشور عراق پس از تامین نیازهای بازار داخلی، از دیگر برنامه‌‎های واحد لاهیجان در حوزه صنعت چای خواهد بود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایسکانیوز،تاریخ انتشار:24مرداد1398،کدخبر:1024702،www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین