پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت: طرح کاهش بازه معافیت خودروها در معاینه فنی در مجلس در حال بررسی می‌شود.

شعارسال: پوریا محمدیان مدیرکل دفتر حمل و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر آخرین وضعیت کاهش زمان معاینه فنی از پنج سال به دو سال گفت: لایحه هوای پاک مربوط به ۲۰ سال قبل است و در مجلس مراحل سیر قانونی‌اش را طی می‌کند.

وی افزود: کمیسیون اصلی در این حوزه کمیسیون کشاورزی است که لایحه آنجا مطرح شده و نماینده‌های دستگاه‌های اجرایی در نشست‌های کمیسیون حضور دارند و یکی از پیشنهادهای جدی، کاهش بازه معافیت خودروها از معاینه فنی از پنج سال به سه یا دو سال است.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تصریح کرد: این طرح هنوز به جمع‌بندی نهایی و خروجی نرسیده است، اما موضوعات مربوط به آن به صورت به روز در حال بحث و بررسی است.

محمدیان در ادامه گفت: بحث آلودگی هوا یک بسته (پکیج) است. ما در تاریخ دوم تیرماه ۹۵ مصوبه ارزشمندی داشت که برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها را ابلاغ کرده بود.

وی توضیح داد: در این برنامه به منابع متحرک که باعث آلودگی هوا می‌شوند، پرداخته و راهکارهایی را ارائه داده که دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای آن هستند.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به این مصوبه گفت: بند اول آن پیاده کردن طرح LEZ در کلانشهرهای کشور است.

وی با اشاره به دیگر بندها گفت: بند دیگر این مصوبه، جایگزینی خودروهای فرسوده بود که این امر در حوزه ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی در حال اجراست.

محمدیان با بیان این مطلب که بیش از ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به منابع متحرک است، گفت: با اجرای طرح LEZ و دیگر برنامه‌ها، امیدواریم بحث آلودگی هوا و وارونگی به ویژه در فواصل پاییز و زمستان با کاهش محسوسی روبرو شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 2 شهریور 1395، کدمطلب: 3749606 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین