پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
دکتر جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه آماده تولید کیت تشخیصی کرونا شده‌ایم، گفت: طراحی اولیه این کار انجام شده و در صدد هستیم پس از اخذ مجوزهای لازم، آن را به تولید انبوه برسانیم.

شعار سال: رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه آماده تولید کیت تشخیصی کرونا شده‌ایم، گفت: طراحی اولیه این کار انجام شده و در صدد هستیم پس از اخذ مجوزهای لازم، آن را به تولید انبوه برسانیم.

دکتر جلیل کوهپایه زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی افزود: مجوزهای اولیه این کار اخذ شده و امیدواریم با این اقدامات به خودکفایی در کیت تشخیصی برسیم.
وی تاکید کرد: ما سعی می‌کنیم کیت ها با استانداردهای لازم را تولید و روانه بازار کنیم تا در کنار علائم بیماری، سبب تشخیص صحیح بیماری شود.
کوهپایه زاده اظهار داشت: برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی ایران فعالیت در زمینه تولید کیت ها را آغاز کردند تا کیت تشخیص بیماری را به صورت بومی تولید کنند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت علمی در این دانشگاه برای تولید واکسن آغاز شده است، گفت: البته این کار زمان‌بر است و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسیم.

قرنطینه خانگی مهمترین راهکار برای کنترل بیماری کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، آموزش های صحیح و قرنطینه خانگی را مهمترین راهکار برای کنترل بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: با این کار می توان از روند رو به رشد بیماری جلوگیری کرد و با ادامه آن شاهد کاهش بیماری کرونا خواهیم بود.
وی تاکید کرد: این کار نیاز به مشارکت همگانی دارد تا شاهد روند نزولی بیماری در کشور باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در حال حاضر بیماری، درمان واضحی نداشته و واکسیناسیون خاصی هم ندارد. پس با اقداماتی نظیر قرنطینه خانگی، ارتقاء آموزش و رعایت بهداشت فردی باید از بروز بیماری کرونا پیشگیری کرد.
وی ادامه داد: قرنطینه خانگی به افرادی که دارای علامتی مانند عطسه، آبریزش، سرفه هستند، کمک می‌کند که از سرایت بیماری به دیگران جلوگیری کنند و همچنین این کار سبب می‌شود چرخه انتقال ویروس قطع شود.

از حضور در مکان‌های شلوغ خودداری شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران به افراد سالم و حتی کسانی که دارای علائم بیماری هستند توصیه کرد، از حضور در مکان‌های شلوغ و پرتردد خودداری کنند.
کوهپایه زاده بیان داشت: افراد دچار سرماخوردگی هرچه کمتر در مجامع عمومی و شلوغ قرار بگیرند، سبب کاهش انتقال بیماری به دیگران می‌شوند.
وی افزود: تمامی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران اقدامات اولیه را برای مراجعات مردمی انجام می‌دهند و موارد مشکوک، مورد بررسی بیشتر قرار می‌گیرد. همزمان هم کسانی که نتایج آزمایش مثبت دارند، خانواده شان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
کوهپایه زاده، آماده کردن کارهای آموزشی به صورت کلیپ را از دیگر اقدامات این دانشگاه اعلام کرد و گفت: محتوای آموزشی برای عموم مردم تهیه شده و یکسری مطالب هم در اختیار بیماران مداوا شده، قرار گرفته است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:15اسفند1398،کد خبر:83701480،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین