پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۶۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
مدیرعامل یک شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: نمونه‌های کیت تشخیص ویروس کرونا ساخته شده توسط این شرکت برای اخذ مجوز به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شده است که در صورت تایید امکان تولید یک میلیون نسخه کیت در هفته وجود دارد.

شعار سال: علی سیف پور ابوالحسنی تصریح کرد: این شرکت با همکاری یک شرکت دانش بنیان در ترکیه اقدام به تولید کیت تشخیص کرونا با تاییدیه های بین‌المللی کرده و امکان تامین یک میلیون کیت در هفته برای این مجموعه فراهم است.

وی ادامه داد: شرکت لرزه نگار پارسیان در پروژه تولید کیت با شرکت ترکیه ای همکاری داشته و گواهی بین المللی این کیت ها صادر شده است. در هفته آینده نمونه های این کیت ها به وزارت بهداشت ارائه می شود و در صورت تایید توان تامین تولید یک میلیون نسخه کیت در هفته وجود دارد.

تحریم‌ها مانع اصلی تامین مواد اولیه

ابوالحسنی گفت: به دلیل اینکه در کشور ما در تامین مواد اولیه مشکلات زیادی دارد، تمامی این اقدامات در ترکیه انجام می شود.  در این کیت مواد شیمیایی به صورت معرف عمل می کنند. این مواد شیمیایی زمانی که در معرض مخاط قرار می گیرند با تغییر رنگ واکنش شیمیایی نشان می دهند. ما توانستیم به واسطه همکاری با شرکت ترکیه ای مواد اولیه را از شرکت اروپایی که یک شرکت تولیدکننده مواد شیمیایی و دارویی است، تامین کنیم.

این محقق افزود: کشور ما به دلیل وجود تحریم ها با این شرکت اروپایی امکان برقراری ارتباط ندارد.این شرکت یکی از بزرگ ترین شرکت ها است و اگر می خواستیم به صورت مستقل از آنها مواد شیمیایی خریداری کنیم، مسائل زیادی مثل انتقال پول به دلیل تحریم ها به وجود می آمد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی مواد شیمیایی مورد نیاز کیت ها توسط شرکت همکار ما در ترکیه از شرکت اروپایی خریداری شده و کیت ها در تعداد بالا تولید می شود.  به هر حال این کیت ها نیاز به مواد شیمیایی خاصی دارند که به دلیل تحریم ها و مشکل در انجام عملیات بانکی و نقل و انتقال منظم، به اجبار مرکز انجام این پروژه در ترکیه قرار گرفت.

ابوالحسنی همچنین تصریح کرد: هم اکنون تیم ترکیه ای از سایر کشورها به خصوص از آمریکا در حال سفارش گیری است. آمریکا در زمینه تامین اقلام بهداشتی مشکل دارد و به طور مرتب به سایر کشورهای سراسر دنیا سفارش می دهد. آمریکا با آنکه کیت تشخیصی هم تولید می کند، اما تامین کیت برای جمیعت بیش از ۳۰۰ میلیون نفر دشوار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو مدل کیت در حال تولید است، عنوان کرد: یک مدل کیت به طور مستقل پاسخ می دهد و در مدل دوم کیت تحت ارتعاش قرار می گیرد و پاسخ می دهد. در هر دو این کیت ها موضوع مهم درصد پاسخ صحیح است که ارائه می شود؛ کیت های تولیدی ما در کمتر از هفت دقیقه نتیجه را نشان می دهد.

به گفته ابوالحسنی تولید انبوه (هر هفته یک میلیون کیت) در ترکیه انجام می شود و در کشور ما نیز در صورت تایید وزارت بهداشت با برچسب شرکت ما به فروش می رسد.

طرحی که دنیا را از ویروس پاک می‌کند

ابوالحسنی در خصوص طرح تحقیقاتی دیگر این شرکت تصریح کرد: مراحل اولیه تحقیقاتی تحت عنوان میکروب‌زدایی از محیط به وسیله امواج صوتی و ارتعاش تعریف شده است که برای تسریع در آن نیاز به تجهیز آزمایشگاه داریم. این پروژه در صورت تحقق به یک راه حل مهندسی برای بحران کرونا تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: ما دو شیوه گرم کردن به صورت حرارتی در اجاق گاز داریم که جنبش مولکولی ایجاد کرده و در نهایت گرما به وجود می آید. در حالت دوم با استفاده از فرکانس تشدید ملکول های آب گرما ایجاد می‌شود که جنبش ملکولی با این فرکانس رادیویی افزایش پیدا می کند و به جای اینکه با حرارت جنبش مولکولی افزایش پیدا کند، با جنبش مولکولی حرارت ایجاد می شود.

این محقق گفت: در نتیجه نظریه ای تعریف شد که با توجه به ابعاد ویروس کرونا و محدودیت اشعه UV (این اشعه برای چشم و پوست مضر است و با وجود انسان نمی تواند محیط و هوا را پاکیزه کند) باید به دنبال راه حل ارتعاشی باشیم تا در مکان های پرجمعیت و وسایل نقلیه عمومی با استفاده از فرکانس در زمانی که انسان حضور دارد، اقدام به از بین بردن این ویروس کنیم. اگر این پروژه به نتیجه برسد نه تنها در داخل بلکه در عرصه بین المللی نیز زندگی اجتماعی بشر را به حالت طبیعی برمی گرداند.

مدیرعامل شرکت لرزه نگار پارسیان تصریح کرد: این طرح نیاز به همکاری آزمایشگاه انستیتو پاستور و پژوهشگاه رویان دارد؛ زیرا رفتار ویروس باید در زمان آزمایش کاملا رصد شود. باید بررسی کنیم که ویروس روی کدام فرکانس حساسیت نشان می دهد و می توان ویروس را از بین برد.

 ضد عفونی محیط با اشعه UV

ابوالحسنی همچنین عنوان کرد: این محصول موجب از بین بردن هر نوع ویروس و میکروارگانیسم در سطوح و هوا می‌شود و مبتنی بر اشعه "UVC" است که با بکارگیری اشعه UV با طول موج ۲۸۰ نانو،  هوا و سطوح را پاکیزه می کند.

وی ادامه داد: شرکت لرزه نگار پارسیان انواع خانگی این محصول را تولید کرده است که برای از بین بردن میکروارگانیسم ها در هوا و روی سطوح کاربرد دارد؛ این طرح پیش از سال ۹۹ نمونه سازی شده و در حال تولید در مقیاس صنعتی و خانگی است.

ابوالحسنی با بیان اینکه این طرح نیاز به سرمایه گذاری دارد، عنوان کرد: این طرح برای دستگاه ای تی ام بانک ها، آسانسورها و حتی محیط داخلی آنها نیز قابل استفاده بوده و گندزدایی می کند و میکروارگانیسم ها را از بین می برد.

این محقق اظهار داشت: این شرکت هفت سال در مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر است و در حال طی کردن مراحل دانش بنیانی است.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه از زمان اعلام شیوع کرونا کمتر از دو ماه می گذرد، تعامل بین معاون علمی و شرکت های دانش بنیان بسیار مطلوب بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 26 فروردین 99، کد مطلب: 83749314: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
بایدکیفیت این کیت ها اساسی برسی بشه خود این کیت ها یک وقتی عامل از بین رفتن مردم نشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین