پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۶۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
عضو هیئت مدیره انجمن تغذیه ایران با اشاره به توزیع آجیل و خشکبار فله در بازار به ارائه راهکارهایی برای ضدعفونی شدن این محصولات در برابر ویروس کرونا پرداخت.

شعار سال: علی میلانی در مورد خرید آجیل و شیرینی در شب عید با توجه به شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: پایداری کرونا ویروس بر روی سطوح مختلف متفاوت است؛ همچنین این پایداری ویروس می تواند تا چند ساعت باقی بماند.

وی افزود: این ویروس می تواند روی میوه، شیرین، آجیل و یا بسته بندی روی شکلات ها باقی بماند بنابراین توصیه می شود مواد غذایی که میتوان شست را با موادبهداشتی ضدعفونی کنند اما برخی از مواد غذایی مانند آجیل را طبق یک دستور عمل مشخص ضدعفونی کنند.

 عضو هیات مدیره انجمن تغذیه ایران ادامه داد:  طبق یک فرآیند مشخص می توان آجیل را در حرارت بالای ۴۰ درجه قرار داد که می توانند  از فر و یا مایکروفر استفاده کنند و یا دمیدن باد گرم توسط سشوارهای خشک کننده موی سر داخل ظرف و یا پلاستک هایی که آجیل در آنها قرار دارد می تواند به فرایند ضدعفونی کردن آجیل کمک کند.

میلانی در مورد ضدعفونی کردن شکلات نیز گفت: می توان با استفاده از الکل بسته روی شکلات را ضدعفونی کرد که توصیه می شود قبل از ورود به منزل اینکار صورت بگیرد.

متخصص تغذیه در مورد مواد غذایی که می تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند گفت: سیستم ایمنی ما پیرو یک الگو مشخص تقویت می‌شود و فقط با استفاده از لیمو ترش و یا امثال این دسته مواد غذایی تقویت نمی شود؛ همچنین استفاده از لبنیات می تواند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند؛ بنابراین توصیه می شد استفاده از شکر و قند برای  تقویت سیستم ایمنی بدنکاهش یابد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 24 اسفند 98، کد مطلب: 3981204054: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
0
کسی جرات خرید خشکبار نداره تازه امسال دید و بازدید ها خیلی کمه کسی مهمون نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین