پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۲۶۶۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
یک دیپلمات ارشد روسیه در پیام توئیتری ادعای مقام‌های دولت آمریکا را مبنی بر اینکه صادرات اقلام بشردوستانه مشمول تحریم‌ها نمی‌شود به انتقاد گرفته است. «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از کارشکنی تحریم‌های آمریکا در تأمین نیازهای دارویی ایران انتقاد کرد. دیپلمات روسیه از طرفداران سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» که دولت آمریکا به‌ریاست «دونالد ترامپ» پس از خروج از توافق هسته‌ای «برجام» با ایران در پیش گرفته نیز انتقاد کرده و به نقش آن در جلوگیری از رسیدن کمک‌های پزشکی به ایران اشاره کرده است.

شعار سال: «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از کارشکنی تحریم‌های آمریکا در تأمین نیازهای دارویی ایران انتقاد کرد.

دیپلمات روسیه از طرفداران سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» که دولت آمریکا به‌ریاست «دونالد ترامپ» پس از خروج از توافق هسته‌ای «برجام» با ایران در پیش گرفته نیز انتقاد کرده و به نقش آن در جلوگیری از رسیدن کمک‌های پزشکی به ایران اشاره کرده است.

میخائیل اولیانوف همچنین ادعاهای مقام‌های دولت آمریکا را مبنی بر اینکه کالاهای بشردوستانه از شمول تحریم‌های واشنگتن ضد تهران معاف هستند رد و تصریح کرده است با آنکه این گفته مقام‌های آمریکایی در سطح نظری صحیح است عملاً تحریم‌ها درباره اقلام بشردوستانه هم جاری هستند.

اولیانوف در توئیتر نوشته است: «حامیان سیاست فشار حداکثری آمریکا سعی می‌کنند بهانه‌تراشی کنند، می‌گویند صادرات تجهیزات پزشکی و غذا به ایران تحریم نیست. این حرف به‌لحاظ نظری درست است اما در عمل حتی کالاهای صرفاً بشردوستانه هم به‌دلیل محدودیت‌های مالی نمی‌توانند به‌صورت عادی به ایران عرضه شوند.»

شب گذشته روزنامه آمریکایی «دیلی‌بیست» هم به‌نقل از کارشناسان مسائل تحریم نوشته بود سیاست سختگیرانه دولت آمریکا در قبال تحریم‌ها و محدودیت‌های بانکی عملاً شرکت‌های دارو و غذا را به انجام مبادلات بشردوستانه با ایران بی‌میل می‌کند.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 1    فروردین    99، کد خبر:   2227362، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین