پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۶۶۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه دولت به آمایش سرزمینی گفت: هر نقطه از کشور دارای ظرفیت‌های خوب و استعدادهای درخشانی است که باید مورد شناسایی و بررسی قرار گرفته و دولت از آن به بهترین نحو برای رسیدن و تحقق شعار سال استفاده کند. اسدالله عباسی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه شعار انتخاب‌شده توسط مقام معظم رهبری بسیار راهبردی است، اظهار کرد: برای جهش و رونق تولید کار‌هایی در حال انجام شدن است که بسیار کند و عادی است لذا برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید باید به‌صورت عملیاتی، جهادی و انقلابی عمل کرد.

شعار سال: اسدالله عباسی امروز با بیان اینکه شعار انتخاب‌شده توسط مقام معظم رهبری بسیار راهبردی است، اظهار کرد: برای جهش و رونق تولید کار‌هایی در حال انجام شدن است که بسیار کند و عادی است لذا برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید باید به‌صورت عملیاتی، جهادی و انقلابی عمل کرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه دولت به آمایش سرزمینی گفت: ما در هر نقطه از کشور دارای ظرفیت‌های خوب و استعداد‌های درخشانی هستیم که باید مورد شناسایی و بررسی قرار گرفته و دولت از آن به بهترین نحو برای رسیدن و تحقق شعار سال استفاده کند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه با ادامه روند موجود در کشور تحقق شعار سال بسیار سخت است، تصریح کرد: دولت می‌گوید ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده، ولی از آن‌طرف ۸۰۰ هزار نفر بیکار می‌شوند لذا دولت باید از تمام توانایی و ظرفیت‌های استان‌های کشور استفاده کند، زیرا با ادامه این روند استعداد‌ها شناسایی نشده و شعار سال (جهش تولید) محقق نمی‌شود.

عباسی یکی از راهکار‌های تحقق شعار سال را توجه به همه آحاد مردم دانست و بیان کرد: اقدامات انجام شده پاسخگو نیاز‌های جامعه نیست به‌عنوان‌مثال دولت حقوق کارمندان را افزایش می‌دهد، ولی هر روز سفره مردم و کارگران روزمزد در حال خالی شدن است به همین دلیل باید تمام آحاد مردم موردتوجه مسؤولان قرار گیرد و تنها راه آن توجه به محصولات کشاورزی، گردشگری و اقتصادی است.

وی با اشاره به عدم استفاده صحیح از ظرفیت‌های استان گیلان در جهت توجه به تولید افزود: گیلان دارای محصولات کشاورزی بسیار خوبی به‌مانند بادام چای، برنج، زیتون و صید صیادی است، ولی در طول این چند سال توجهی جدی به توسعه و گسترش این محصولات در کشور و استان نشده است.

دولت از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی استراتژیک جلوگیری کند

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان مهم‌ترین ویژگی گیلان را جاذبه‌های گردشگری برشمرد و گفت: گیلان دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار خوبی است، ولی مسؤولان باید پاسخ دهند در دو سال گذشته مبلغی که به بحث بوم گردی تعلق‌گرفته است تا چقدر توانست اشتغال‌زا باشد و از مهاجرت معکوس جلوگیری کند.

عباسی با انتقاد از واردات محصولات استراتژیک کشاورزی به کشور تصریح کرد: ما می‌توانیم خودمان را از واردات بی‌نیاز کنیم، زیرا به‌عنوان‌مثال چای‌کاران گیلانی این ظرفیت را دارند تا سالیانه ۵۰ هزار تن چای تولید کنند، ولی میزان تولید آنان ۲۵ هزار تن بوده و ۶۰ هزار تن چای وارد می‌کنیم، زیرا دولت برنامه‌ای برای افرایش تولید چای به ۵۰ هزار تن ندارد.

اقتصاد کشور بیمار است

وی با اذعان به اینکه اقتصاد کشور یک اقتصاد بیمار است، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم در چندین سال اول حرکت‌های خوبی انجام داد، ولی به‌صورت حبابی و مقطعی شد، زیرا ظرفیت‌های هر منطقه را شناسایی نکرده و به‌جای توجه به همه استان‌های کشور، تمامی امکانات و منابع را به چند استان خاص رفته است.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی کشور‌های منطقه را یک فرصت برای اقتصاد کشور برشمرد و افزود: منظور مقام معظم رهبری از جهش تولید یعنی عدم واردات محصولاتی که خودمان در کشور تولید می‌کنیم است، زیرا با انجام این کار هم نیاز ۸۰ میلیونی کشور تأمین می‌شود و هم می‌توان با صادرات محصولات متنوع به کشور‌های منطقه به اقتصاد کشور کمک کرد.

عباسی با تأکید بر توجه مسؤولان به ایجاد صنایع تبدیلی در کشور بیان کرد: باید بازار کار را در کشور‌های منطقه شناسایی کنیم و با بسته‌بندی محصولات کشاورزی، لبنی و دیگر محصولات و صادرات آن به کشور‌های همسایه به اشتغال و اقتصاد کشور کمک کنیم.

دولت باید اختلاف طبقاتی را از بین ببرد

وی با بیان اینکه باید اقدامات دولت برای مردم مفید واقع شود، اظهار کرد: ۶۰ میلیون یارانه بگیر معنایش افزایش فاصله طبقاتی در کشور است لذا دولت به‌جای اینکه به ۶۰ میلیون ایرانی یارانه و به تعدادی دیگر معیشت بدهد می‌تواند این مبالغ را خرج رونق و جهش تولید کرده و برای مردم آورده‌ای مهم داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره برنامه‌های مجلس برای تحقق شعار سال افزود: مجلس دهم با نگاه ویژه به قوانین قطعاً طرح‌ها و لوایحی را در دو ماه آخر عمر خود برای تحقق شعار سال آماده کرده و بستر را برای مجلس یازدهم فراهم می‌کند.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 1    فروردین    99، کد خبر:   13990101000268، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین