پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۶۶۷۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
«حسینعلی حاجی دلیگانی»، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس دهم،گفت: باوجود تحریم‌ها در کشور، رویکرد و نگاه واحدهای تولیدی و موسسات دانش بنیان، به تولید داخل شد و دولتمردان هم چاره‌ای نداشتند، اما به‌رغم رونق تولید، موانع تولید همچنان پابرجاست .

شعار سال:عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: به‌رغم رونق تولید، موانع تولید همچنان پابرجاست در صورت برداشته شدن موانع، رونق تولید در جامعه و بین مردم شرایط بهتری را فراهم می کند.

«حسینعلی حاجی دلیگانی»، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس دهم، در رابطه با نامگذاری سال 99 به عنوان «جهش تولید» توسط مقام معظم رهبری گفت: باوجود تحریم‌ها در کشور، رویکرد و نگاه واحدهای تولیدی و موسسات دانش بنیان، به تولید داخل شد و دولتمردان هم چاره‌ای نداشتند، بنابراین نگاه و رویکردشان به تولید داخل شد که این اتفاق خوبی بود. کاهش صادرات نفت در سال ٩٨ نیز باعث نگاه به تولید داخل شد. افزایش قیمت نرخ دلار منجر شد قاچاق کالا به کشور صرفه نداشته باشد و صادرات درآمد خوبی را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم کرد و همه این شرایط، تولید را در یک جایگاه خوب قرار داد، هر چند که برخی تولیدکنندگان این را به زبان نمی آورند اما عملا این اتفاق رخ داد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس مطرح کرد: علیرغم رونق تولید، موانع تولید همچنان پابرجاست در صورت برداشته شدن موانع، رونق تولید در جامعه و بین مردم شرایط بهتری را فراهم می کند. با نامگذاری سال ٩٩به جهش تولید، بستر حرکت جدید به وجود می آید تا بتوانیم سال ٩٨ را با افزایش دنبال کنیم و تولیدات بیشتری را به صورت جهشی داشته باشیم، به نحوی که در جامعه هم شاهد افزایش اشتغال و هم شاهد بازگرداندن دلار و ارزهای خارجی که از بابت صادرات به وجود می آید، باشیم. لازمه این کار همت همگانی است. باید در آینده چشم ها را به صادرات نفت خام ببندیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس مطرح کرد: مجلس باید کار خود را بر نظارت بگذارد و موانع تولید را برطرف کند. یکی از موانع عدم ریسک پذیری مدیران است. یکی از مشکلات اساسی این است که مدیران سعی می کنند خود تصمیم گیرنده نباشند و با تصمیم را به عهده مقامات بالاتر می گذارند، این موانع باید با تدابیر لازم برداشته شود علت اصلی هم ترسیدن مدیران است. با مدیران ترسو نمی‌توان جهش اقتصادی داشت. قطعًا لازمه این مهم مدیران شجاع است تا به این جهش برسیم.

او در رابطه با نقش مجلس در جهش تولید گفت: مجلس یازدهم باید سریع خود را بیابد. با توجه به کسری و تعطیلات در مجلس دهم مجلس آینده باید جور این دو سه ماه تعطیلی مجلس دهم را بکشد و خود را با شرایط، وفق دهد. یکی از آسیب های مجلس یازدهم این است که فکر می کند که می تواند، در همه زمینه ها درست عمل کند، اینطور نیست. بایستی نمایندگان مجلس یازدهم واقعیت ها را ببیند خیلی از واقعیت ها با آنچه که در سطح رسانه ها منعکس می شود، متفاوت است. مجلس یازدهم نباید بر سر مسندها تقابل کند در تقسیم بندی ها نباید معطلی صورت گیرد، باید مستقیم به سمت مسائل اساسی کشور بروند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:2فروردین1399،کد خبر: 979849،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
0
0
به مدیران پوپولیست و بی فکر هم نمیشه امیدی به آینده داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین