پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۲۶۶۶۹۸
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه عملی‌شدن «جهش تولید» که بعنوان شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، ایران را قوی می‌کند، گفت: با وجود همه مشکلات کشور از جمله تحریم‌ها، کار‌های مختلفی انجام گرفته که نباید منکر آن شد.
شعار سال: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه عملی‌شدن «جهش تولید» که بعنوان شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، ایران را قوی می‌کند، گفت: با وجود همه مشکلات کشور از جمله تحریم‌ها، کار‌های مختلفی انجام گرفته که نباید منکر آن شد.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در قم، با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ بنام (سال جهش تولید) از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: همانطور که ملاحظه کردید، رهبر معظم انقلاب در طول سال‌های اخیر، بر روی مسئله اقتصاد و تولید، تأکید فراوان داشتند، و در بسیاری از سال‌های گذشته، در همین راستا، شعار سال را اعلام کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امسال هم ایشان، روی مسئله جهش تولید، تمرکز و تکیه کرده و این نشان دهنده این است که رهبر فرزانه انقلاب، توجه به این نکته دارند که اگر کشوری از نظر اقتصادی قدرتمند شد، هرچه که دشمنان توطئه و برنامه ریزی، و تحریم کنند، نمی‌توانند با چنین ملتی که مقتدر و قوی باشد، مقابله کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، خاطرنشان کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب در چند سخنرانی شان در سال ۹۸، بر مسئله قوی شدن ملت ایران تأکید فراوان داشتند و در همین راستا، در نامگذاری امسال هم روی مسئله جهش تولید تمرکز و تأکید کردند؛ و واقعا اگر در عرصه‌های مختلف بتوانیم خود را قوی کنیم و جهش تولید داشته باشیم، می‌توانیم در مقابل مستکبرانی که در دنیا هستند و بر علیه بسیاری از کشور‌ها حرف زور می‌زنند، به راحتی مقاومت و ایستادگی کنیم.

وی افزود: ما اگر در عرصه‌های مختلف علمی، صنعت و اقتصاد، بتوانیم جهش قابل توجهی داشته باشیم؛ و مثلا کارخانجات ما، به کار و تولید و فعالیت بیشتر مشغول شوند و دانشمندان ما در عرصه‌های مختلف علمی بدرخشند و در نهایت، تمام کسانی که قدرتی برای توسعه کشور از نظر امکانات اقتصادی دارند، تمام توان شان را به کار بیاندازند، انشاءالله در پایان سال ۹۹، شاهد رشد و شکوفایی کشور خواهیم بود.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: مثلا در مورد همین بیماری کرونا که امروز دامن گیر بیش از ۱۵۰ کشور دنیا شده، اگر دانشمندان ما بتوانند برگ برنده‌ای را در دنیا رو کنند، و در تولید واکسنی که بتواند با این بیماری مخرب مقابله کند، تلاش کنند و به نتیجه برسند، یک جهش بلند به سمت فتح قله‌های علمی دنیا و آبرویی برای نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود؛ و این، کار‌هایی است که با فضل پروردگار عالم و با همت و عنایت متخصصان و همراهی و همدلی مردم به نتیجه خواهد رسید و در نهایت باید گفت که اگر مردم ما همدل و پناهگاه یکدیگر باشند، به سلامتی از گردنه‌های صعب العبور، عبور خواهیم کرد و کشوری قدرتمند خواهیم داشت.

رئیس اسبق حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پاسخ به سؤال دیگر ایلنا مبنی بر این که تحلیل شما راجع به آن بخش از پیام نوروزی مقام معظم رهبری چیست، که فرمودند، "اینی که حالا بعضی تصور کنند، در فلان نقطه از تشکیلات کشور، کم کاری می‌شود، این را هم بنده تأیید نمی‌کنم"، اظهار داشت: خود مقام معظم رهبری پاسخ زیبایی دادند و فرمودند خب عده‌ای (به تعبیر بنده) کم لطفی می‌کنند و می‌گویند در کشور کاری نشده، در حالی که ما می‌بینیم در همه عرصه ها، افراد در حد توان شان مشغول کار و تلاش و فعالیت هستند؛ منتها شاید نقطه نظر کسانی که ضعف‌ها را برجسته می‌کنند، در حد و اندازه توقع و انتظارات آن هاست.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با بیان این که با کار‌های خوبی که در طول سال‌های پس از انقلاب در کشورمان شده، سطح توقعات مردم را در عرصه‌های مختلف بالا برده است، گفت: یعنی کشوری که حدود ۴۱ سال از پیروزی انقلابش می‌گذرد، و طبیعتا بستر‌ها و زمینه‌هایی برای رشد و پیشرفتش وجود داشته، انتظار مردم این است که بیش از آن چه هستیم، باید بتوانیم بنمایانیم و در عرصه جهانی ظهور و بروز پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: بنابراین حقیقتا کار و تلاش انجام شده و این گزارش‌هایی که معمولا در مناسبت‌های مختلف توسط مسئولان داده می‌شود و مثلا افتتاحیه‌هایی که انجام می‌شود، نشان دهنده کار است؛ و موقعی که ما کارنامه ۴۱ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی را مطرح می‌کنیم، یک فهرست بالابلندی از تلاش‌ها و کارها، در عرصه‌های علمی و اقتصادی و دانش‌های مختلف عرضه می‌کنیم؛ این‌ها کجا انجام شده؟ غیر از این کشور؟ پس طبعا در این کشور کار انجام شده است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: باید این نکته را همواره مدنظر داشت که توطئه‌های مختلف دشمنان علیه ملت ایران و تحریم‌هایی که صورت گرفت، اگر راجع به هر کشوری صورت می‌گرفت، آن کشور را به کلی از پای در می‌آورد، اما با وجود همه این مشکلات در کشورمان کار‌های مختلف انجام شد و این ثبات و استواری و استقامت کشورمان را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: البته در عین حال که باید بگوییم در کشور کار شده، اما اگر مقایسه‌ای نسبت به آن چه انجام شده و انجام نشده داشته باشیم، ۱۰ درصد کار انجام شده است؛ این تعبیر خود رهبر فرزانه انقلاب است و فرمودند چند برابر این ۱۰ درصد کار‌های انجام شده، زمینه کار وجود دارد.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: بنابراین در مورد کسانی که ممکن است بگویند کاری در کشور نشده، اگر بخواهیم خوشبینانه نگاه کنیم، آن ۹۰ درصدی را می‌گویند که شاید به تعبیر رهبری، عرصه و زمینه، برای انجام کار آن هم وجود داشته، منتها با موانعی مثل تحریم‌ها برخورد کرده و کار انجام نشده است.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که کسی نباید منکر کار‌های انجام شده در کشور شود، گفت: این همه راه سازی ها، توسعه‌های مختلف در صنعت‌های آب و برق، و در صنعت‌های مختلف دیگر صورت گرفته که این‌ها نشانه تلاش و فعالیت‌های خوب، و مجاهدت مردم، دانشمندان و کسانی است که در این کشور، جان شان را در طبق اخلاص و فداکاری گذاشته اند.

وی اضافه کرد: ما اگر همین عرصه سلامت کشور و فعالیت مجاهدانه کادر بهداشت و درمان و دیگر مسئولین در مواجهه با بیماری کرونا را نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که زحمات مختلفی می‌کشند، و در کنار آن هم می‌بینیم که چقدر ملت ما یکدل و همراه هستند تا در راه مبارزه با کرونا گام بردارند؛ امروز فعالیت پزشکان، پرستاران و نیرو‌های خدماتی بیمارستان‌ها در کنار اقشار مختلف مردم که همراهی می‌کنند، نشانه این است که ملتی پرتلاش و فعال، حتما می‌تواند آینده روشنی را برای خود و جامعه اش، بسازد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 1 فروردین 1399، کدخبر: 888748 ، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین