پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
در سومین روز هفته دولت با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کارخانه فولاد کویر شهرستان دامغان به بهره‌برداری رسید.
شعارسال: کارخانه فولاد کویر دامغان در زمینی 100 هکتاری با 503 هزار مترمربع زیربنا و با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 500 میلیارد ریالی و ارزی در 2 بخش ذوب و ریخته‌گری و احیا فعالیت خود را آغاز کرد و بخش نورد و احیا را در حال احداث دارد. به گفته مدیرعامل این کارخانه ظرفیت تولیدی بخش‌های ذوب و ریخته‌گری سالانه 300 هزار تن با اشتغالزایی 150 نفر است که با راه‌اندازی بخش‌های بعدی اشتغالزایی این واحد تا 600 نفر افزایش می یابد.

واحد تولیدی فولاد کویر دامغان تاکنون برای راه‌اندازی و آغاز به کار هیچ تسهیلاتی استفاده نکرده و تمام مراحل احداث و راه‌اندازی با استفاده از سرمایه بخش خصوصی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد کویر دامغان مهدی رنجبری گفت:‌ تامین منابع آبی مهم‌ترین نیاز این کارخانه است. اکنون این واحد تولیدی در یک نوبت کاری فعالیت دارد و تا یک ماه آینده در سه نوبت کاری فعالیت خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شرکت داروسازی تنامد گرمسار با سرمایه‌گذاری ثابت 300 میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی 17 میلیون و 233 هزار یورو در شهرک صنعتی ایوانکی گرمسار راه‌اندازی شده و برای 150 نفر شغل ایجاد کرده است. این شرکت در 10 هزار و 500 مترمربع زمین ساخته شده و دارای 11 هزار مترمربع زیربناست.

این شرکت تولید کننده انواع قرص، کپسول و کپسول‌های ژلاتینی نرم با ظرفیت سالانه تا 10 میلیارد عدد قرص و کپسول است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیش از شرکت در مراسم افتتاح این شرکت از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار دیدن کرد.

همچنین بهره‌برداری از شرکت آریا ترانسفور واقع در شهمیرزاد استان سمنان با حضور معاون رئیس‌جمهور آغاز شد. با راه‌اندازی این واحد تولیدی ایران از واردات انواع ترانسفورماتور از خارج بی‌نیاز می‌شود. انواع ترانسفورماتورهای توزیع روغنی و خشک رزینی و همچنین انواع پست‌های پیش‌ساخته در این شرکت ساخته می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم راه‌اندازی واحد ذوب و ریخته‌گری مجتمع فولاد کویر دامغان گفت: رفع تنگناهای جدی بیکاری و اشتغالزایی نیازمند سامان بخشیدن به سرمایه‌گذاری و توسعه است.

اسحاق جهانگیری گفت: باید از خام‌فروشی در کشور جلوگیری شود تا اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی تحقق یافته و نیازهای کشور با شتاب تامین شود تا رفع محرومیت از مناطق مختلف صورت گیرد.

وی گفت: پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی فقط به دولت اختصاص ندارد بلکه این سیاست باید در مجموعه اقتصاد کشور پیاده نشود.

معاون اول رئیس‌جمهوری در نشست اقتصاد مقاومتی استان سمنان با اشاره به افزایش تولید گندم کشور و افزایش قابل توجه میزان خرید گندم به وسیله دولت از گندمکاران در سال جاری تصریح کرد: در دولت مصوب شد برای پرداخت مطالبات گندمکاران 100 میلیارد ریال اسناد خزانه جدید به فروش برسد تا 30 میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات گندمکاران تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: شهریور 95 بخش مهمی از مطالبات گندمکاران در سراسر کشور پرداخت می‌شود و افزایش ناگهانی تولید گندم کشور باعث کسری 40 هزار میلیارد ریالی دولت برای پرداخت مطالبات مربوط به گندم شده بود.

وی با اشاره به برابر بودن میزان برداشت ایران و قطر از میدان مشترک گازی در پارس جنوبی در سال 84 گفت: برداشت ایران به 250 میلیون مترمکعب و برداشت قطر 600 میلیون مترمکعب از این میدان مشترک رسیده است که براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تلاش و برنامه کشور بر توسعه میدان‌های پارس جنوبی متمرکز شد به طوری که تا پایان امسال یا اوایل سال 96 میزان برداشت ایران با میزان برداشت قطر برابر می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه کیهان، صفحه 9 ، تاریخ انتشار: شنبه 6 شهریور 1395، شماره: 21426 .

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین