پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
روسیه که از لشکرکشی ترکیه به خاک سوریه ابراز نگرانی شدید کرده است، با اعلام اینکه «اختلاف ها بین دو کشور همچنان ادامه دارد»، تاکید کرده موضع ما در برابر اقدام نظامی آنکارا در سوریه «نرم» نیست.

شعار سال: خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه همزمان با افزایش دامنه حضور نظامیان ترکیه مسلح به جنگ افزارهای نیمه سنگین و تجهیزات زرهی از جمله تانک در منطقه جرابلس سوریه، اعلام کرد: موضع گیری روسیه در برابر اقدام نظامی آنکارا که پیشتر نیز اعلام شد، نرم نیست.

بنا به اعلام جمعه وزارت خارجه روسیه، زاخارووا افزود: اعلام می کنیم همه اقدام ها در سوریه باید منطبق با معیارها و قوانین بین المللی از جمله قطعنامه های شورای امنیت و تصمیم های گروه حامیان بین المللی این کشور انجام شود.

وی همچنین در باره اینکه چرا ترکیه پس از توافق های اخیر با روسیه نیروهای خود را به سوریه گسیل کرد و احتمال تناقض در موضع گیری مسکو، گفت: هیچ تناقضی در باره سیاست های روسیه وجود ندارد و در باره این موضوع (اعزام نظامیان ترکیه به سوریه) ابراز نگرانی کرده ایم.

زاخارووا همچنین گفت: احیای روابط روسیه و ترکیه در سطوح بلندپایه و پایین تر در حال تداوم است و مذاکرات دو طرف از جمله مبارزه با تروریسم در منطقه جریان دارد، هر چند اختلاف ها همچنان حفظ شده است.

نیروهای ترکیه ای اکنون در منطقه جرابلس سوریه در استان حلب مستقر شده اند که بسیاری از مناطق آن از پنج سال پیش تاکنون در اختیار گروه های مسلح و تروریستی مورد حمایت گروه کشورهای غربی-عربی ضد سوری است.

سرنگونی بمب افکن سوخو 24 روسی بر فراز سوریه از سوی یک جنگنده اف 16 ترکیه در سوم آذر سال 94 و مرگ یک خلبان آن از سوی تروریست ها، خودداری آنکارا از عذرخواهی و وضع تحریم ها علیه ترکیه، هشت ماه روابط دو کشور را بشدت تیره کرد تا اینکه ماه گذشته با ارسال نامه پوزش خواهی رییس جمهوری این کشور به همتای روسی، گام های اولیه برای عادی سازی روابط برداشته شد و گفت وگوها در این زمینه ادامه دارد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 5 شهریور 1395، کد مطلب: 82203939 (5522679):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین