پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۷۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
مجید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در رابطه با وضعیت سیل زدگان کرمان گفت: اکثر نقاط با تلاش‌های نیروهای هلال احمر، نیروی انتظامی، سپاه و نیروهای جهادی از حالت اضطرار خارج شده است.
شعارسال: مجید سعیدی به تشریح آخرین وضعیت سیل کرمان پرداخت.
 
مجید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در رابطه با وضعیت سیل زدگان کرمان گفت: اکثر نقاط با تلاش‌های نیروهای هلال احمر، نیروی انتظامی، سپاه و نیروهای جهادی از حالت اضطرار خارج شده است.
 
 
او افزود : کمک های امدادی در حال توزیع است و ما در حال انجام ارزیابی های مجدد هستیم.
 
 
سعیدی با اشاره به توزیع یک ماهه غذا در میان سیل‌زدگان گفت : بحث توزیع غذا به صورت یک ماه در دستور کار است و از نظر معیشتی طی چند روز آینده اقدامات لازم انجام خواهد شد.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به خسارتی که در پی وقوع سیل به استان کرمان وارد شده است گفت: بنیاد مسکن در حال ارزیابی خسارات است و هلال احمر در حال تشخیص خانه های تعمیری و یا تخریبی است و به افرادی که خانه‌های آنان ایمنی لازم را نداشته باشند اجازه سکونت نخواهد داد.
 
او اضافه کرد: لوازم زندگی و خانه برخی افراد در پی وقوع سیل آسیب دیده است که در حال ارزیابی هستیم تا تسهیلات لازم را به افراد ارائه دهیم.
 
سعیدی با اشاره به تلفات جانی و مالی ناشی از وقوع سیل گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است اما تلفات ثانویه داشتیم . خانم ۱۶ ساله در پی ریزش سقف خانه اش که از بارندگی اخیر آسیب دیده بود فوت می کند.
 
به گفته سعیدی در پی وقوع این حادثه، خسارت زیادی به دام ها وارد شده که در حال ارزیابی میزان خسارات وارده هستند.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷۹۹ خانوار امدادرسانی شده است گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ دستگاه چادر بین خانوارها توزیع شده است.
 
سعیدی در رابطه با احتمال وقوع سیل طی روزهای آینده گفت: پیش بینی های هواشناسی عنوان کرده است که بارش های روزهای آینده تا ۴۰ میلی‌متر خواهد بود اما به دلیل اینکه بارش‌ها به صورت بهاری و رگباری است امکان جاری شدن سیل وجود دارد که تذکرات لازم را به دستگاه‌های اجرایی و امدادی داده و آمادگی کافی و لازم وجود دارد.
 
سعیدی در پاسخ به این مطلب که با حضور افراد در چادرها امکان شیوع کرونا وجود دارد گفت: این مناطق جزو مناطق سفید هستند و شاهد شیوع کرونا در آنجا نبوده ایم اما با در نظر گرفتن تمهیدات لازم و ایجاد قرنطینه مانع از شیوع آن خواهیم شد تمام کالاها در ابتدا دپو و سپس به صورت بهداشتی ضدعفونی وتوزیع می‌شود.
 
او در پایان تصریح کرد: از سوی نیروی انتظامی با افرادی که بدون هماهنگی کالایی توزیع کنند برخورد خواهد شد و فعالیتهای بهداشتی برای ممانعت از ابتلا به کرونا ادامه خواهد داشت.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری    برنا  ،تاریخ انتشار:  8 فروردین    1399،کدخبر:   981768 ،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین