پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۶۸۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
یک ماهی می‌شود که جامعه دانشگاهی در پی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شیوه نوینی از آموزش و علم آموزی را پیش گرفته‌اند و با برگزاری کلاس‌های الکترونیکی دیگر دانشگاه‌ها خالی از اساتید و دانشجویان شدند.بنابراین ، بر آن شدیم تا وضعیت بازگشایی یا برگزاری کلاس‌های مجازی آن‌ها را پس از تعطیلات نوروز بررسی کنیم.

شعار سال:با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها بخاطر جلوگیری از شیوع کرونا بر آن شدیم تا وضعیت بازگشایی یا برگزاری کلاس‌های مجازی آن‌ها را پس از تعطیلات نوروز بررسی کنیم.

یک ماهی می‌شود که جامعه دانشگاهی در پی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شیوه نوینی از آموزش و علم آموزی را پیش گرفته‌اند و با برگزاری کلاس‌های الکترونیکی دیگر دانشگاه‌ها خالی از اساتید و دانشجویان شدند. هرچند که برگزاری این نوع کلاس‌های آموزشی از جهات بسیاری مثبت و نوین ارزیابی شده است، اما در این روز‌ها دانشجویان با شنیدن اخبار متنوعی از استمرار تعطیلی‌ها و تمدید ترم تحصیلی سردرگم شدند و آنطور که باید و شاید تکلیف خود را برای آینده نمی‌دانند.

درحالی که تمام تصمیم‌گیری‌ها به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد، اما در این بین اخبار ضد و نقیضی از وزارت علوم، دانشگاه‌ها، اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و ... به گوش می‌رسد که هرکدام به نوعی درباره بازگشایی یا عدم بازگشایی دانشگاه‌ها صحبت می‌کنند به طور مثال وقتی رییس جمهور از اجرا شدن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ماه خبر می‌دهد و تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس تا آن زمان را رسما اعلام می‌کند، اما زاهدی رییس کمیسیون آموزش مجلس مطرح می‌کند که برپایی کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت ماه ممکن نیست.

در این راستا سعی کردیم با تعدادی از دانشگاه‌ها درباره وضعیت برگزاری کلاس‌های حضوری و غیرحضوری‌شان بعد از تعطیلات نوروز صحبت کنیم:

دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابلاغ نامه‌ای آموزشی به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرد: ترم تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان شهریورماه ۹۹ ادامه خواهد داشت و دیگر ترم تابستانی تحصیلی وجود ندارد همچنین واحد‌های نظری به صورت مجازی و واحد‌های عملی و کارآموزی در تابستان ارائه خواهد شد و شرط ارائه پایان نامه قبل از معرفی به آزمون دانشنامه در این سال تحصیلی لغو می‌شود.

کدام دانشگاه‌ها تا پایان فروردین ۹۹ تعطیل هستند؟

دانشگاه علم و صنعت
جبار علی ذاکری، رییس دانشگاه علم و صنعت ایران بیان کرد: تمامی کلاس‌های آموزشی دانشگاه تا اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا برای بازگشایی دانشگاه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

دانشگاه صنعتی شریف
در جلسه مجازی هیئت رییسه دانشگاه شریف مقرر شد با توجه به ادامه شرایط خاص در کشور و به‌منظور حفظ سلامت دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی، پیش‌بینی‌های لازم برای استمرار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی بر بستر IT حداقل تا پایان فروردین صورت گیرد و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه‌ها و رساله‌ها و نیز برگزاری سایر دروس به ویژه دروس عملی و آزمایشگاهی برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.


کدام دانشگاه‌ها تا پایان فروردین ۹۹ تعطیل هستند؟

دانشگاه الزهرا (س)
کلیه کلاس‌های آموزشی دانشگاه الزهرا (س) تا ۳۰ فروردین ماه ۹۹ به صورت مجازی برگزار خواهد شد و دانشجویان تا آن تاریخ نباید به دانشگاه مراجعه نداشته باشند. خوابگاه‌های دانشجویی نیز تا اعلام برگزاری حضوری کلاس‌ها تعطیل خواهند بود. تمامی کلاس‌های مجازی دانشگاه از ۱۴ فروردین ماه ۹۹ برگزار دایر است و اعضای هیدت علمی و مدعو باید کلاس‌های مجازی جبرانی را از هفته دوم فروردین ۹۹ آغاز کنند.

دانشگاه علمی و کاربردی
مختار جلالی جوران معاون آموزشی دانشگاه علمی و کاربردی بیان کرد: برای فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برگزاری کلاس‌های آنلاین تلاش بسیاری شده است و هر کدام از دانشکده‌ها و واحد‌ها که امکان برگزاری کلاس‌های الکترونیکی را پیدا کردند تا ۳۰ فروردین ماه ۹۹ به این شیوه آموزشی ادامه خواهند داد.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای
غلامرضا کیانی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصمیم بازگشایی دانشکده‌ها و واحد‌های آموزشی این دانشگاه را منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا دانست و اعلام کرد تا زمان اعلام رسمی ستاد تمامی کلاس‌های دانشجویان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

کدام دانشگاه‌ها تا پایان فروردین ۹۹ تعطیل هستند؟

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
علی اشرفی زاده معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیر اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های انجام شده تمامی کلاس‌های آموزشی دانشجویان این دانشگاه تا پایان فروردین ماه ۹۹ به صورت مجازی است.


دانشگاه فرهنگیان
حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه علرغم تقویت زیرساخت‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های الکترونیکی، اما دروس اصلی را نمی‌توان به صورت مجازی برگزار کرد، افزود: با این وجود منتظر دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و کلاس‌ها را به صورت آنلاین پیش می‌بریم تا ببینیم برای بازگشایی دانشگاه‌ها و برپایی کلاس‌های حضوری چه زمانی را به ما اعلام می‌کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:10فروردین1399،کد خبر:837292،snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین