پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۲۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
علی ربیعی گفت:علت قرنطینه نشدن شهر قم نیز پاسخ داد: در ارتباط با فرنطینه دیدگاه های متعددی مطرح می شود. هیچ کشوری در دنیا با یک سیاست عمل نکرده است و کسی نمی تواند بگوید سیاست کشوری درست بوده یا نه.

شعار سال:علت قرنطینه نشدن شهرهایی مثل قم که مرکز اصلی کرونا شناخته می شوند از جمله سوالاتی که در ارتباط با این ویروس از ابتدای ورود آن به کشور وجود داشته است.

ربیعی در ابتدا درباره با سخن حسن روحانی، رئیس جمهور در روزهای اولیه که گفته بود به زودی کشور به شرایط عادی برمی گردد این چنین توضیح داد: من در تمام جلسات کرونا حضور داشتم. یک جفا در حق رئیس جمهور صورت گرفت. آن روزی که ایشان گفتند از شنبه همه چیز عادی می شود تصمیمات متفرقه ای در کشور گرفته می شد. هر استان برای خودش یک جور تعطیلی اعلام می کرد. در یک وزارتخانه واحد سه جور تصمیم گیری می شد. آنچه رئیس جمهور گفت این بود که از شنبه همه چیز به حالت عادی برمی گردد و تصمیم گیری با ستاد ملی کروناست. اما قسمت دوم تکرار نمی شود و قسمت اول را کنار موارد دیگر می گذارند. 

 

ربیعی ادامه داد: به هیچ وجه نمی خواهم از چیزی دفاع بی منطق کنم اما به عنوان فردی که شاهد بودم می گویم که نیمی از گزاره بیان شد اما نیم دیگر آن نقل نشد. این بحث برای ادامه پیدا نکردن بی سر و سامانی ها بود. اگر گفته شد به روال عادی برمی گردیم به این معنا بود که به روال عادی تصمیم گیری برمی گردیم و ستاد ملی کرونا تصمیمات را اتخاذ خواهد کرد. عین این مطلب در آرشیو اخبار وجود دارد. 

سخنگوی دولت در ارتباط با علت قرنطینه نشدن شهر قم نیز پاسخ داد: در ارتباط با فرنطینه دیدگاه های متعددی مطرح می شود. هیچ کشوری در دنیا با یک سیاست عمل نکرده است و کسی نمی تواند بگوید سیاست کشوری درست بوده یا نه. همکاران ما مجموعه سیاست هایی که کشورهای مختلف اتخاذ کردند را بیرون آوردند. تعداد سیاست هایی که در کشورهای مختلف اجرا شده 76 مورد است. بنابراین اقتضای سیاسی اجتماعی فرهنگی و شرایطی که شما در آن زمان تصمیم می گیرید بسیار مهم است. 

ربیعی افزود: در همان زمان اتکای ما به نظرات کارشناسی بخش سلامت بود. در دولت هم دیدگاه های متنوعی وجود داشت. اما محور نظرات کارشناسی بخش سلامت بود. در آن دوران هم دیدگاه رسمی کارشناسان بخش سلامت نداشتیم. من معتقدم مبتنی بر شرایط و کارشناسی تصمیمات را اتخاذ کردیم. 

وی در ادامه با انتقاد از سیاست زدگی در مقابله با کرونا گفت: واقعا دوست نداشتم در اولین جلسه سخنگویی به این آفت اشاره کنم. دو روز بعد از آنکه اعلام کردیم بیماران قمی ما کرونا مثبت هستند، در جمع مطبوعاتی ها حاضر شدم و گفتم بزرگترین آفت و مانع مبارزه با کرونا سیاست زدگی خواهد بود. برخی افراد می گفتند قم هراسی می کنید یا از اصطلاح کرونای بنفش استفاده می کردند. امروز همان ها مدعی می شوند؛ آنها بلندگو دارند و در این زمینه بیشتر صحبت می کنند. من از این دسته از دوستان می خواهم که دست کم در این شرایط این دسته سخنان را مطرح نکنند. ما به یاد داشتیم که ما بخشی از مراکز را به سختی تعطیل کردیم. 

وی با بیان اینکه در مواجه با کرونا با افراط و تفریط های مختلفی مواجه بودیم ادامه داد: این تصمیم که چرا شهرها را قرنطینه نکردیم مبتنی بر تصمیمات کارشناسی بوده است. باید در ارتباط با این تصمیم به شرایط آن روز و امکان پذیری و نظریه هایی که به دولت می رسید توجه کرد. البته من در این مورد تلاش می کنم گزارش مفصل و مستندی را منتشر کنم که به چهار پنج موضوع مهم که یکی از آنها قرنطینه شهر هاست بپردازم. مستندسازی خوبی دارم از کرونا انجام می دهم که منتشر می شود.

شعار سال،با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از سایت خبری جماران،تاریخ 11فروردین1399، کدخبر:1395399، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
0
متاسفانه هر اتفاقی میفته نگاه سیاسی سریع حاکم میشه و تمام مسائل اصلی رو به حاشیه میرونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین