پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۰۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
دبیرکل کانون‌عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به طرح «فریز مزدی» کارگران گفت: مگر هزینه‌های معیشتی و روزمره کارگران فریز شده که مزد هم فریز شود؟ با انتقاد از بحث «فریز مزدی» کارگران گفت: کارگران با مشکلات متعددی در تأمین معاش زندگی خود روبه‌رو هستند و این مسئله می‌تواند تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نامطلوبی را برای جامعه به‌همراه داشته باشد.

شعار سال: با انتقاد از بحث «فریز مزدی» کارگران گفت: کارگران با مشکلات متعددی در تأمین معاش زندگی خود روبه‌رو هستند و این مسئله می‌تواند تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نامطلوبی را برای جامعه به‌همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: با تعیین نشدن دستمزد کارگران در سال ۹۸، کارفرمایان سودجو بهانه پیدا کرده‌اند و قرارداد کارگران را تمدید نمی‌کنند و می‌گویند "تا تعیین تکلیف نمی‌توانیم اقدامی کنیم". این مسئله به‌ضرر جامعه کارگری شده است. در حال حاضر هم بحث «فریز مزدی» که از سوی کارفرمایان مطرح شده است مسئله‌ای بیهوده است چرا که؛ مگر هزینه‌های کارگران فریز شده است که دستمزد فریز شود؟

وی نامه‌ای پیرامون این موضوع به وزیر کار نوشت که متن کامل نامه به‌شرح زیر است:

جناب آقای دکتر شریعتمداری
وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای محترم شورای‌عالی کار
سلام علیکم
با آرزوی سلامتی و رفع بلای ویروس کرونا

این روز‌ها بیشترین تماس‌ها از سوی تشکلات کارگری و کارگران کشور در خصوص طرح مسئله "فریز مزدی" و انتقاد از طراحان آن با نمایندگان جامعه کارگری می‌باشد؛ لذا حسب وظیفه تشکیلاتی بایستی عرض کنم؛ مگر هزینه‌های معیشتی و روزمره کارگران فریز شده که مزد هم فریز شود؟

جناب وزیر، می‌دانید که از ابتدای اسفند ماه برخی کارگران کشور اعم از صنعت و حرفه نه‌تن‌ها درآمدی نداشته‌اند بلکه هزینه‌های روزمره آنان ۳۰ ٪ و شاید بیشتر افزایش داشته؛ پس محض رضای خدا هرچه زودتر جلسه شورای‌عالی کار را برگزار و به این طرح بی‌خود و بدتر از ویروس کرونا پایان دهید.

جناب آقای دکتر، می‌دانیم که در تلاش هستید به کارگران کمک کنید، ولی جلوگیری از طرح این‌گونه مسائل به‌جای دلداری به کارگری که هم کارش را از دست داده و هم هیچ درآمدی ندارد و از همه بدتر هزینه‌های زنده‌بودنش افزایش یافته قطعاً دارای ثوابی هست که مسئولین نظام من‌جمله جناب‌عالی به‌دنبال آن هستید.
در پایان مجدداً و به‌نمایندگی از جمع کثیری از کارگران کشور درخواست دارم به‌عنوان ریاست شورای‌عالی کار دستور فرمایید جلسه بدون فوت وقت تشکیل گردد.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 16  فروردین    99، کد خبر:   2235886، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
0
همیشه برای تامین بودجه مملکت باید از جیب کارگر بیرون کشیدو مشکل رو حل کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین