پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران طی مصاحیه ای با خبرگزاری آناتولی ترکیه ادعا کرد آمارهای دولت چین درباره کرونا یک «شوخی تلخ» است.

شعار سال : سخنگوی وزارت بهداشت طی نشست خبری اظهار داشت: به نظر می‌رسد آمار‌های چین یک شوخی تلخ بود. زیرا بسیاری در همه جهان فکر کردند این بیماری مثل آنفلوآنزا است و مرگ و میر کمتری دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ژاپن اپیدمی اتفاق نیفتاد و واژه اپیدمی وقتی گفته می‌شود که یک درصد جمعیت به ویروس مبتلا شده باشند. در ایران هم نمی‌توان گفت در همه جای کشور اپیدمی داریم. مرحله تک گیری و انفرادی در برخی مناطق کشور وجود دارد. در قسمت عمده مناطق کشور در مرحله طغیان و در برخی شهر‌ها در مرحله اپیدمی یا همه گیری هستیم. حتی در کره جنوبی هم اپیدمی اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: در چین وضعیت متفاوت بود و ووهان تجربه اپیدمی داشت. به نظر می‌رسد آمار‌های چین یک شوخی تلخ بود. زیرا بسیاری در همه جهان فکر کردند این بیماری مثل آنفلوآنزا است و مرگ و میر کمتری دارد. همه این موارد مبتنی بر گزارش‌هایی بود که از چین گزارش می‌شد و به نظر می‌رسد چین شوخی تلخی در این زمینه با همه دنیا انجام داد. اگر در چین گفته می‌شود دو ماهه یک اپیدمی مهار شده، باید بیشتر درباره آن فکر کرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت افزود: روند یکنواخت در نمودار ابتلا به کرونا در ایران وجود دارد و این نشان می‌دهد بیماری در کشور مدیریت شده، اما هنوز به مرحله مهار یا کنترل نرسیدیم و این وضعیت مدیریت شده هم شکننده است. اگر کوچکترین اتفاقی در فاصله گذاری اجتماعی اتفاق بیفتد و موضوع ساده گرفته شود و همه فکر کنند این اپیدمی دو ماهه است، خیز مجدد بیماری در کشور اتفاق خواهد افتاد. در نتیجه باید هشدار‌ها جدی گرفته شود. در نتیجه مردم نباید فکر کنند با پایان تعطیلات نوروزی، همه چیز تمام شده است.

ادعاهای ضد چینی آقای سخنگو

وی افزود:همه کشورهای درگیر این بیماری به استناد مدارک چین تصور کردند بیماری شبیه و آسان‌تر از بیماری آنفلوآنزا است.

در تهران کاهش تعداد مرگ و میر و بستری داشتیم اما با بازگشت مردم به شهر و آغاز به کار مشاغل باید منتظر هفته آینده و افزایش آمار باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در توئیتی اظهار داشت: مباحث علمی رو هیچگاه نه میتوان و نه باید با ⁧ سیاست ⁩ آمیخت. همه محافل آکادمیک دنیا بر پایه اطلاعات اپیدمیولوژیک و گزارش محققین ⁧ چین⁩، حداقل آنفلوآنزای تیپ A را از ویروس نوپدید ⁧ کرونا ⁩ وخیم‌تر قلمداد کردند، امروز یافته‌ها خلاف این را نشان می‌دهد.

بعد از این سخنان ،پاسخ سفیر چین به سخنگوی وزارت بهداشت چنین بود:وزارت بهداشت چین هر روز کنفرانس خبری دارد. پیشنهاد می‌کنم برای نتیجه‌گیری اخبارشان را به دقت بخوانید.

ادعاهای ضد چینی آقای سخنگو

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از بولتن نیوز،تاریخ انتشار:17فروردین1399،کد خبر:661686،www.bultannews.com

منبع ؛فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین