پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
حسین کرمانپور، مدیر روابط عمومی نظام پزشکی از کسانی می‌گوید که ادعای طب اسلامی دارند. او همچنین از مراحل طولانی و کند پیگیری شکایت از اینطور افراد انتقاد می‌کند و در مورد شکایت از عباس تبریزیان می‌گوید مدت‌ها درگیر این بودند که از روی فیلم متوجه شوند آتش زدن کتاب هریستون در چه شهری انجام شده است تا طبق قانون در آن شهر شکایت کنند؛ او در این مورد می‌گوید: «مگر ما شرلوک هولمز یا خانم مارپل هستیم؟»
شعارسال: حسین کرمانپور، مدیر روابط عمومی نظام پزشکی از کسانی می‌گوید که ادعای طب اسلامی دارند. او همچنین از مراحل طولانی و کند پیگیری شکایت از اینطور افراد انتقاد می‌کند و در مورد شکایت از عباس تبریزیان می‌گوید مدت‌ها درگیر این بودند که از روی فیلم متوجه شوند آتش زدن کتاب هریستون در چه شهری انجام شده است تا طبق قانون در آن شهر شکایت کنند؛ او در این مورد می‌گوید: «مگر ما شرلوک هولمز یا خانم مارپل هستیم؟»
 
کرمانپور همچنین در مورد افراد مشهوری که گول اینگونه طب‌ها را خورده‌اند می‌گوید حاضر به لو دادن ضربه‌ای که از آن خورده‌اند نیستند. در ادامه متن کامل گفت‌وگوی انصاف نیوز با حسین کرمانپور را می‌خوانید:

چهره‌ها لو نمی‌دهند که قربانی این طب شده‌اند
 
کرمانپور در مورد افزاد مشهور متضرر شده از این طب می‌گوید: «گوش دادن به فردی که ادعای دروغینی مثل طب اسلامی دارد -که بزرگان حوزه و دانشگاه و سیاسی کشور می‌گویند چنین چیزی وجود ندارد- یعنی ما از چیزی که وجود ندارد دستور گرفتیم و اقداماتی کردیم. اولین چیزی که زیر سوال می‌رود شخصیت فرد است که چنین چیزی را می‌پذیرد. برای همین شخصیت‌های بزرگی که گول چنین چیزی را خوردند و گاهی ممکن است برای ما تابو هم باشند لو نمی‌دهند که فلان دستور را استفاده کردند و آسیب دیدند؛ مگر اینکه فرد فوت شده باشد و فرزندش چیزی بگوید اما تا وقتی شخص زنده است در این مورد چیزی گفته نمی‌شود.»
 
او در مورد نحوه‌ی ورود نظام پزشکی به این مسئله و همینطور برخورد با پزشکانی که با آنها همکاری می‌کنند می‌گوید: «اگر شکایتی باشد نظام پزشکی می‌تواند در مورد این پزشکان وارد شود. طبق قانون ما مادامی می‌توانیم وارد فضای برخورد با پزشک شویم که توسط شخصی از او شکایت شده باشد ولی گاهی تخلفاتی انجام می‌شود که خیلی عیان است؛ برای مثال تبلیغ یک دارویی که وحود ندارد شده است. در این صورت نظام پزشکی جایگاه مدعی العموم را پیدا می‌کند و او را دعوت می‌کند و سوال می‌کند و اگر بداند پشت آن ماجرایی است با این پزشک برخورد قانونی و قضایی هم می‌کند.
 
این برخورد به خاطر حفظ جایگاه و حرمت پزشکی است. بالاخره مردم به این جایگاه اعتماد دارند و شخصی بخواهد با یک حرکت و اشتباه این جایگاه را مخدوش کند، نظام پزشکی می‌تواند در موضوع ورود کند. اگر کسی ادعای طبابت کند و پزشک نباشد ما هم می‌توانیم ورود کنیم و از او به دادگاه صالح شکایت کنیم البته خودمان نمی‌توانیم اقدام قضایی کنیم اما اگر از یک پزشکی شکایت شود خودمان می‌توانیم اقدام کنیم که این اقدام می‌تواند از تذکر ساده تا باطل شدن پروانه‌ی مطب شخص باشد.»

مدعی داروی کرونا اصلا پزشک نبود
 
کرمانپور در ادامه اضافه می‌کند: «شخصی به نام سایها نوری دو شربت آورده که جمع این دو شربت ۲۰۰ سی سی است. در اوج موضوع کرونا مبتکر دو شیشه آب شده که در مورد یکی از آنها ادعا می‌‌کند که به هرجا زدید تا قیام قیامت از کرونا پاک می‌شود که این واژه‌های «همه‌گیر» و «تا قیام قیامت» همیشه گول‌زننده هستند. برای شربت دوم هم ادعا کرده که اگر شربت دوم را بخورید دیگر کرونا نمی‌گیرید، یعنی می‌گوید این داروها هم پیشگیری‌کننده است و هم درمان کننده. ولی وقتی به نظام پزشکی مراجعه کنید متوجه می‌شوید که پزشکی به  این نام اصلا وجود ندارد؛ در حالیکه روی همه‌ی مدارکش هم نوشته است فوق تخصص خون و انکولوژی. ما از این شخص شکایت کردیم چون پزشک نیست اما آبروی پزشکان را می‌برد.
 
خودمان نمی‌توانیم برویم و کسی را دستگیر کنیم، شکایت می‌کنیم؛ متاسفانه سیسیتم‌های مقابل ما هم چالاک نیستند تا این شکایت برود و مراحل قانونی را طی کند، آن شخص میلیاردها تومان پول به جیب می‌زند. در خیلی از دادگاه‌ها که فرد را می‌آورند و می‌گویند ۱۰۰۰ میلیارد تومان دزدی کردی در حالی که این دزدی از ۱۰۰ میلیارد شروع شده است. این روند وحشتناک که حالا چه کسی شکایت کند، چه کسی تحقیق کند یا آشناهایی که اینها خیلی وقت‌ها با پول پیدا می‌کنند، اینقدر روند کند می‌شود که رقم به ۳۰۰۰ میلیارد تومان برسد و آن شخص هم به کانادا فرار کند، حاجی حاجی مکه! دیگر نمی‌شود.»
 
او با انتقاد از کندی و طولانی بودن مراحل قانونی می‌گوید: «اینها نقاط ضعفی است که برای امروز و دیروز هم نیست، زمان طاغوت هم بوده و الان هم هست و هنوز هم هیچکدام از کسانی که سرکار آمده‌اند نتوانسته‌اند این روند را بکنند سه روز. امروز من نظام پزشکی شکایت کنم، فردا طرف را بگیرند و پس فردا اگر قاطعانه دیدند شکایت کرده، هرحکمی که برایش قائل می‌شوند با رعایت جوانب انسانی اجرا کنند.

کشف محل فرغون!
 
ما از آقای تبریزیان شکایت کردیم شکایت قاطعی هم کردیم و به دادگاه ویژه‌ی روحانیت رفت. یک چیز جالب در این مورد بگویم، وقتی که ایشان کتاب هریستون را سوزاند، به خاطر قانونی که وجود دارد و می‌گوید باید در جایی شکایت صورت بگیرد که جرم انجام شده، روزی که می‌خواستیم شکایت کنیم باید مدت‌ها تحقیق می‌کردیم که این فرغونی که تبریزیان در آن هریستون را آتش زده در کدام شهر بوده است! حالا هی می‌خواستیم به آقایان بگوییم که مگر ما شرلوک هولمز یا خانم مارپل هستیم؟ ما فقط دیدیم که او کتاب را آتش زده و توهین کرده است. مگر می‌شود از صلوات فهمید که در شیراز است یا تبریز یا جای دیگر؟
 
مدت‌ها وقت ما گرفته شد که به قانون تمکین کنیم و این شهر را پیدا کنیم. یکی می‌گفت قم بوده و یکی می‎گفت نجف و یکی دیگر می‌گفت همین تهران بوده. در نهایت هم متوجه نشدیم. چطور بفهمیم کجاست؟ این دیگر در حوزه‌ی نظام پزشکی نیست مگر اینکه پلیس امنیت یا پلیس آگاهی پیگیری کند و بفهند برای کدام شهر است. در نهایت با خواهش و تمنا و از بالا زنگ بزن و از پایین زنگ بزن بالاخره دادگاه ویژه‌ی روحانیت تهران پذیرفت و ما این شکایت را ثبت کردیم.
 
هنوز هم نمی‌دانیم این شکایت چه شد. همه هم انتظار دارند با او برخورد شود، ما فقط می‌توانیم شکایت کنیم. نمی‌توانیم هم شکایت کنیم هم قضاوت و هم حکم صادر کنیم. منتظریم که دوستانی که در دادگاه ویژه‌ی روحانیت هستند موضوع را پیگیری کنند. شکایت ما هم فقط از ایشان نبوده دیگرانی هم بودند که ادعای طبابت داشتند ولی به سلامتی ضربه می‌زدند و ما از آنها شکایت کردیم. با وزارت بهداشت هم هماهنگی داریم و وزارت بهداشت هم از آنها شکایت کرده اما نمی‌دانم که آیا این پرونده‌ها به جایی رسیده یا نه.»

همکاری پزشکان با انگیزه‌های اقتصادی است
 
او همچنین در مورد مدعیان این طب توضیح می‌دهد: «بین ۹۰ تا ۹۷ درصد مدعیان این طب اصلا پزشک نیستند. کار طبابتی و بدنی و فیزیکی را با موضوع عقیدتی اختلاط می‌کنند. چند درصدی هم که پزشک هستند متاسفانه با اینها همکاری می‌کنند که دلایل اقتصادی هم پشت آن است نه دلایل عقلی. اینها هم بیشتر جزو جامعه‌ی ضعیف پزشکی هستند که اگر یک نفر از نظر علمی سابقه‌ی این همکاران را رصد کند که یک مرجع رسمی باید این کار را کند، متوجه می‌شود که اینها یا سواد دلچسبی ندارند یا در دوره‌ی تحصیلیشان با مشکلاتی مواجه بودند؛ کمتر پیدا می‌شود آدم فوق‌‌العاده باسواد علمی که وارد این فضاها شود اگر هم جایی پیدا شود که آدم فوق‎العاده باسوادی وارد این بازی شده به این فکر کنید که پشت آن یک فکر اقتصادی است نه یک فکر علمی دانشگاهی.»
 
کرمانپور در پایان افزود: «نکته‌ی مهم این است که لزوما در مورد هرکسی که ادعای طبابت می‌کند، نظام پزشکی نمی‌تواند برخورد کند. ما فقط زمانی می‌توانیم شخصی را به دادگاه‌های مخصوص جامعه‌ی پزشکی بیاوریم که او حتما پزشک باشد یا عضو نظام پزشکی باشد یعنی دندانپزشک یا فیزیوتراپ یا ماما و به طور کلی عضو نظام پزشکی باشد. در غیر این صورت جایگاه ما فقط جایگاه شاکی است.»
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز   ،تاریخ انتشار21فروردین    1399،کدخبر  : 223120 ،www.ensafnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین