پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان از آغاز ذخیره‌سازی دو میلیون قطعه لارو میگو پس از وقفه یک ماهه در روز گذشته خبر داد.

شعار سال: سید وحید حاج سید جوادی اظهار داشت: ذخیره‌سازی دو میلیون قطعه لارو میگو که قرار بود اول فرودین ماه انجام شود پس از وقفۀ تقریباً یک ماهه، روز گذشته در مزارع پرورش میگوی استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: عملیات ذخیره‌سازی لارو‌های میگو بنا به اعلام سازمان دامپزشکی و شیلات ایران باید تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام رسد.

وی اذعان داشت: مرحله ذخیره‌سازی لارو میگو از حساسیست و اهمیت بالایی برخوردار است که در صورت موفقیت کامل آن از تلفات و خسارات احتمالی وارد به پرورش‌دهندگان جلوگیری خواهد کرد.

وی تأکید کرد: در این راستا نظارت کارشناسان ادارۀ دامپزشکی استان در قالب بازدید و نمونه‌برداری از مزارع سایت گواتر به طور منظم انجام می‌شود.

این مقام مسئول در انجمن صنفی تولید کنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: تمام لارو‌های ذخیره سازی شده از مراکز تکثیر لارو میگوی استان تأمین شده‌اند.

به گفته این فعال بخش خصوصی در صنعت شیلات استان سیستان و بلوچستان، عملیات برداشت میگو‌های پرورشی تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته به طور دقیق ۷۰۴ هکتار مزرعه میگو زیر کشت رفته بود، انتظار داشتیم امسال این میزان افزایش یابد که در عمل این اتفاق نخواهد افتاد چرا‌که آب کافی برای تمام مزارع آماده زیرِ کشت وجود ندارد.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: امسال برای هشت مزرعه میگو در سایت گواتر مجوز فعالیت صادر شده است.

حاج سید جوادی تأکید کرد: سیل زمستان سال گذشته آسیب‌های زیادی را به ورودی‌های کانال‌های آب مزارع پرورش میگو وارد کرده است که هنوز جبران نشده است.

به گفته وی، سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ تُن میگوی پرورشی در مزارع فعال در سایت گواتر واقع در سواحل دریای عمان تولید شده بود که بخش عمدۀ آن به کشور‌های هدف صادر شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی مانا، تاریخ 27 فروردین 99، کد مطلب: 86439: www.mana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین