پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۵۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۸
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: 80 درصد میگوی تولیدی ایران معادل 22هزار تن در سال گذشته به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ویتنام، آلمان، فرانسه و اسپانیا صادر شد که بیش از 150 میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشته است.

شعارسال: حسینعلی عبدالحی اظهار داشت: پارسال 32 هزار تن میگو در کشور برداشت شد که نقش مهمی در صادرات و ارز آوری برای کشور داشته است.

وی بیان کرد: سالانه بیش از 11 هزار هکتار میگو از نوع وانامی پاسفیدغربی در کشور کشت می شود.

معان آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: میگو از نوع وانامی پاسفیدغربی در مقابل بیماری ها مقاوم است و در ایران و 90 درصد کشورهای جهان از این نوع کشت می شود.

وی افزود: هر هکتار کشت میگو برای یک نفر به طور مستقیم و برای 2 نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.

عبدالحی تصریح کرد: بوشهر با چهار هزار و 300 هکتار بیشترین سطح زیرکشت میگو در کشور را دارد و هرمزگان با سه هزار و 670 هکتار و استانهای گلستان و سیستان و بلوچستان در رده های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه پرورش میگو یکی از با صرفه ترین و سود آورترین شغل ها در کشور است، خاطرنشان کرد: برای تولید هر کیلو میگو 10 تا 13 هزار تومان هزینه می شود و به قیمت هر کیلوگرم 18 تا 22 هزار تومان سر مزرعه به فروش می رسد.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران به ظرفیت های شیلاتی و کشت میگو در چابهار اشاره کرد و افزود: افزایش سطح زیرکشت و حضور سرمایه گذاران در این منطقه می تواند به افزایش تولید و اشتغال افراد بومی کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه منطقه گواتر چابهار از بهترین نقاط کشور برای کشت میگو است، خاطرنشان کرد: باید کل چهار هزار هکتار اراضی مستعد گواتر زیر کشت میگو برود تا بتوان تولید میگو را افزایش داد.

عبدالحی بر آماده سازی سایت میگوی رودیک و 20 نقطه دیگر در چابهار تاکید کرد و گفت: کل کشت میگو در گواتر چابهار هم اینک در حد 600 هکتار است که براساس پیش بینی ها تا پایان فصل برداشت هزار و 400 تن میگو برداشت می شود.

حدود 24 هزار صیاد در قالب 34 تعاونی صیادی در آب های ساحلی شهرستانهای کنارک و چابهار به وسیله 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق مشغول صید و صیادی هستند.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 3 شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 18مرداد1397، کدخبر: 82995916: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
0
ا.ف75
با استفاده از سامان دهی همین پتانسیل ها واقعا میتونن مشکلات ارزی رو تا حد زیادی حل کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین