پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۹۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
روزنامه اصولگرای فرهیختگان روز گذشته در گزارشی مفصل و صریح با تیتر «مصاف با عقلانیت انقلابی» به نقد فعالیت هاو سخنرانی های علی اکبر رائفی‌پور سخنران معروف پرداخت. به نظر می‌آید رائفی‌پور جذابیت رازآلودگی را به‌خوبی درک کرده است. نه فقط مباحثی که به آن ها می‌پردازد بلکه خود او نیز در هاله‌ای از ابهام و اسرار قرار دارد. اطلاعات اندکی درباره او موجود است.

شعار سال:روزنامه اصولگرای فرهیختگان روز گذشته در گزارشی مفصل و صریح با تیتر «مصاف با عقلانیت انقلابی» به نقد فعالیت هاو سخنرانی های علی اکبر رائفی‌پور سخنران معروف پرداخت. در ابتدای این گزارش، روزنامه فرهیختگان نوشته است که «رائفی‌پور برخلاف سخنرانی‌هایش، حاضر به گفت‌و‌گو نشده است.» در ادامه بخش هایی از این گزارش مشروح را می خوانید:
* به نظر می‌آید رائفی‌پور جذابیت رازآلودگی را به‌خوبی درک کرده است. نه فقط مباحثی که به آن ها می‌پردازد بلکه خود او نیز در هاله‌ای از ابهام و اسرار قرار دارد. اطلاعات اندکی درباره او موجود است. درمورد تحصیلات در این حد می‌دانیم که در دانشگاه حسابداری خوانده است، اما این که چه سالی وارد کدام دانشگاه و کی از آن جا فارغ‌التحصیل شده بر ما پوشیده است. او در مصاحبه‌ اخیر خود در شبکه‌ 3 مدعی شد در دوره‌‌های آموزشی‌ که برای اقتصاد مقاومتی تشکیل شده هم شرکت کرده است. در برنامه‌ «بازگشت» شبکه‌ افق، رائفی‌پور به‌عنوان مدرس دانشگاه، نظریه‌پرداز، پژوهشگر حوزه‌ دشمن‌شناسی و آخرالزمان‌شناسی، بنیان گذار مرکز مطالعات آسیای غربی و آفریقای شمالی موسوم به «وانا»، عضو سابق هیئت‌علمی مرکز مطالعات راهبردی آمریکا، ایجادکننده و مدرس واحد‌های درسی «دشمن‌شناسی»، «تاریخچه‌ استکبار» و «مدیریت رسانه» در دانشگاه امام صادق(ع)، آینده‌پژوه تحرکات صهیونیسم جهانی و مدیر موسسه‌ «مصاف ایرانیان» معرفی می‌شود. سایت موسسه‌ مصاف ایرانیان، برخلاف شیوه‌ معمول چنین سایت‌هایی، ‌بخشی را به بیوگرافی و رزومه‌ مدیر و استاد اصلی خود اختصاص نداده است. در‌ بخش «تماس با ما» سایت نیز تصریح شده است که «به سوالات شخصی و خصوصی درباره رائفی‌پور پاسخ داده نخواهد شد.» رائفی‌پور در مصاحبه‌ای تصویری با سایت تبیان که مردادماه 95 روی این سایت منتشر شده است، می‌گوید: برای اولین‌بار این جا می‌گویم درس حوزه را شروع کرده‌ام و با سرعت بالا هم دارم می‌خوانم.


* بااین‌حال، رائفی‌پور قبل از آن که به ادعای خود تحصیل علوم دینی را آغاز کند نیز ابایی از سخنرانی و نظریه‌پردازی درباره علوم اسلامی و حتی نقل حدیث و تفسیر نداشت. رائفی‌پور در یک سخنرانی عجیب در سال 93، پس از شرح آیه‌ 36 سوره‌ توبه درباره ماه‌‌های حرام و استناد به روایتی در این مورد که ماه‌‌های قمری اشاره به 12 امام دارند و مراد از ماه‌‌های حرام در این آیه امامانی است که نام‌شان علی است، می‌گوید: «برای خود من سوال بود که این چهار امام چه ارتباطی به این چهار ماه دارند و مدت‌‌ها هم به آن فکر می‌کردم. تو این ماه رمضان جوابش را پیدا کردم. یک چیز شگفت‌انگیز وجود دارد. معجزه است. خدا شاهد است آدم حلال‌خوار و منطقی باشد، دیگر حجت برایش تمام است... این چهار امامی که نام‌شان علی است، امامت‌شان در این چهار ماه برای مردم مسجل شد! به خجستگی این چهار امام، جنگ ممنوع! هرگونه زدوخورد، دوبرابر دیه حساب می‌شود. بشینید سر جای‌تان! شاهکار این جاست که این امامان، چهار روز به دنیا آمدند، چهار روز به امامت رسیدند، چهار روز هم شهید شدند، سه چهار تا؟ دوازده‌تا! این ها چند چندم امام‌‌ها هستند؟ یک‌سوم امام‌ها! جالب است بدانید از 12 مناسبت 9 تا باز در ماه‌‌های حرام است!...».
* در یک سخنرانی دیگر وی مدعی می‌شود: «کاربرد اصلی سد کرخه اقتصادی نیست. سد کرخه حجمی از آب را پشت خودش نگه می‌دارد که درصورتی‌که بشکند، موجی به ارتفاع 10-12متر در خلیج‌فارس ایجاد می‌کند و کشورهای حاشیه‌ خلیج‌فارس را با سونامی زیر آب می‌برد.»...اما کافی است روی نقشه به محل قرار گرفتن سد کرخه نگاه کنیم. سیلی که قرار باشد از شکست سد کرخه حاصل شود و کشورهای حاشیه‌ خلیج‌فارس را زیر آب ببرد تا منافع امنیتی ایران را تامین کند، قبل از رسیدن به خلیج‌فارس، اهواز، سوسنگرد، شوش، بستان، دارخوین، شادگان، بندرماهشهر و تقریبا می‌توان گفت کل خوزستان را نابود می‌کند. این دیگر خطای پژوهشی نیست که بگوییم رائفی‌پور دچار اشتباه شده و هیچ پژوهشگری از خطا مصون نیست. این قصه‌پردازی است. در ادامه‌ این ادعا رائفی‌پور مدعی می‌شود کارشناسان سدسازی از آلمان این موضوع را تایید کرده‌اند و وقتی آمریکا در خلیج‌فارس مانور برگزار کرده احمدی‌نژاد در سفر به اکوادور گفته که «پایه‌های سدمان شل شده است» و همین باعث شده ناوهای آمریکایی بترسند و فرار کنند و کویت هم 10 میلیون دلار به ایران داده است تا به پایه‌های سد بتن تزریق کند و ایران هم با این پول جاده‌های خوزستان را آسفالت کرده است. این دیگر تحلیل نیست.
* برای بسیاری، رائفی‌پور صرفا در حوزه‌ای که کار خود را در آن آغاز کرد، یعنی مباحث آخرالزمان، فرقه‌شناسی و مهدویت، وجاهت دارد و ورودش به دیگر مسائل، دقیق نیست.او در یک سخنرانی مدعی می‌شود: «الان که من و شما این جا در کمال آرامش نشستیم عصر ظهور امام زمان (عج) است! شک نکنید! صدای پای حضرت شنیده می‌شود! از 1200 نشانه‌ ظهور، فقط 5 تا مانده، 1195 تا محقق شده است.» مشابه همین عبارات در معرفی سایت موسسه‌ مصاف نیز به کار رفته است که «صدالبته ظهور نزدیک است.» درهفته‌های اخیر از سوی رائفی‌پور نوع موی سر زنان که شبیه کوهان شتر می‌شود، خلوت شدن کعبه و تعطیلی حج، تعطیلی جهان بر اثر بیماری کرونا و رکود اقتصادی در پی آن به عنوان نشانه‌های ظهور مطرح شده است. حال کافی استbeehive hairstyle را در گوگل سرچ کنیم تا ببینیم آن مدل موی زنانه در دهه‌ 1960 میلادی - سال‌ها قبل از تولد رائفی‌پور- در جهان به مد رایج بدل شد. کعبه نیز بارها سوخته و با سیل غرق شده است. در قرن چهارم هجری قمری و بعد از آن که قرمطیان کعبه و مسجدالحرام را غارت کردندو حاجیان را کشتند و مقدسات را هتک‌حرمت کردند و حتی حجرالاسود را ربودند نیز حج تا سال‌ها تعطیل شد...و آن چه به نظر ما جدید و آخرالزمانی می‌آید در تاریخ بی‌سابقه نیست. البته که ما امیدواریم ظهور منجی آخرالزمان نزدیک باشد و بشر متوجه شود که تنها راه نجات نزد خالق اوست، اما نمی‌توان به بهانه‌ مضطر و متوجه ساختن مردم، به‌گونه‌ای آن ها را امیدوار کرد که معصومین ما را از آن نهی کرده‌اند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان،تاریخ انتشار:3اردیبهشت1399،کد خبر:694298،www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
3
1
آدم سو استفاده گری همیشه به نظرم میومده که دیر یا زود دستش رو میشه
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
3
سلام ممنون بابت اینکه انتقاد از جبه های انقلابی می کنید.چرا که برای بهتر عمل کردن انتقاد لازمه. ولی چند سوال:
1.در این متن هیچ اشاره ای به کار های مفید ایشان نداشته .یعنی واقعا رائفی هیچ اثر مثبتی نداشته است؟!
2.در این متن به کار آمدی رائفی در حوزه ی فناوری اشاره ای نکرده است. در حالی که او پرنتر سه بعدی،پاداسکای،سی ان سی 4 محوره و....داشته که به هیچ وجه ساده نیست
3.در این گزارش انتقادی هیچ گاه به تاثیرات مثبت معنوی رائفی بر جوانان اشاره نکرده.در حالی که خودم در برنامه از لاک جیغ تا خدا شاهد افرادی بودم که با سخنرانی های ایشان اصلاح شده بودند و.. .. .
احداث کمپین اهدای خون برای مقابله با تبلیغ علیه مذهب شیعه و برگزاری مراسم عید بیعت از جمله آثار مثبت اجتماعی ایشان است
واقعا اگر شما قصد قوی شدن جبه انقلابی ها رو دارید با در یک فضای خصوصی این انتقاد ها را مطرح می کردید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
0
1
سلام ممنون از شما، من سوالی برام مطرح شد آیا همه بدون اشتباه هستند؟ آیا یک جوان که بسیاری از سخنرانی هایش صحیح و اثرگذار بوده را باید چنین سرکوب و بایکوت کرد؟ آیا بس نیست سرخورده کردن جوان هایمان؟ به جای پرداختن به رائفی پور جناب فرهیختگان بهتر نیست کمی به مسائل اقتصادی بپردازید؟ به هر حال اسمتان با خودتان است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین