پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از اختصاص بیشترین اعتبارات مصوب ردیف‌های دولتی در سال ۹۸ به استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

شعار سال: مهراله رخشانی مهر در دیدار با آیت الله مصطفی محامی، نماینده، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان به اقدامات صورت گرفته در سال ۹۸اشاره و اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ سرانه فضای آموزشی جایگاه مناسبی ندارد و طی دو سال اخیر عزم ما بر این بود که تا حدودی این فاصله‌ها را کمتر کنیم به طوری که در طول سال ۹۸بیشترین اعتبارات مصوب ردیف‌های دولتی را به استان سیستان و بلوچستان اختصاص دادیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه با افزایش اعتبارات توانستیم همه پروژه‌های نیمه تمام را فعال کنیم، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان در جذب منابع خیرین مدرسه ساز جزو استان‌های برتر کشور بوده است و سال گذشته در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز رتبه سوم جذب تعهدات خیرین را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: امیداوارم با حفظ روند رو به رشد اعتبارات دولتی و همچنین حضور خیرین مدرسه ساز در استان سیستان و بلوچستان شاهد رفع مشکلات فضا‌های آموزشی استان باشیم.

جمع‌آوری کلاس‌های خشت و گلی از مدارس استان سیستان و بلوچستان

رخشانی مهر افزود: در چند حوزه خاص به طور ویژه برای استان سیستان و بلوچستان هدف گذاری کردیم، یکی جمع آوری مدارس خشتی و گلی از استان بود که این مهم در سال ۹۸انجام شد و خوشبختانه پرونده کلاس‌های خشتی و گلی در استان سیستان و بلوچستان و در کشور بسته شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از کلاس‌های درس اشاره کرد و گفت: بیشترین بخاری‌های نفتی را در مدارس استان سیستان و بلوچستان داشتیم. به همین دلیل۱۰۰میلیارد تومان اعتبار نقدی در سال ۹۸برای این موضوع در نظر گرفتیم و تعداد قابل توجهی از بخاری‌های نفتی جمع آوری شد.

وی افزود: برای اینکه جمع‌آوری بخاری‌های نفتی سرعت بیشتری بگیرد از استان‌های خراسان رضوی و تهران به عنوان استان‌های معین استفاده خواهیم کرد و تا پایان سال ۹۹ بخاری‌های نفتی از کلاس‌های درس استان سیستان و بلوچستان جمع آوری خواهد شد.

رخشانی مهر به روند افزایشی تحویل کلاس درس در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: سال‌های نودوشش۷۷۰، سال نودو هفت۷۴۲و سال نودوهشت ۱۰۱۲ کلاس درس در استان سیستان و بلوچستان افتتاح و به بهره برداری رسید که نشان دهنده تزریق اعتبارات به استان و فعال شده پروژه‌های نیمه تمام است.

تخصیص اعتبار ۱۵میلیارد تومانی برای مناطق سیل‌زده

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به وقوع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: بعد از وقوع سیل چندین پروژه آغاز شد که از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار هستند، همچنین از محل اعتبارات دولتی ۱۵میلیارد تومان اعتبار نقدی به این مناطق تخصیص داده شد و تجهیزات آموزشی و کانکس به اندازه کافی تهیه و به مناطق سیل زده ارسال شد.

وی گفت: علاوه بر این اقدامات حدود ۱۰۰میلیارد تومان تعهد خیرین مدرسه ساز برای مشارکت در ساخت مدرسه را داشتیم که معادل این رقم را هم از بخش دولتی تامین خواهیم کرد که امیدواریم بخشی از مشکلات منطقه در بحث فضا‌های آموزشی مرتفع شود.

در ادامه آیت الله محامی نماینده، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت و تامین زیرساخت‌های لازم برای آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به فاصله معنادار استان در بسیاری از شاخص‌ها با میانگین کشوری، همت جهادگونه و تلاش مضاعف از سوی مسئولین برای جبران این عقب ماندگی نیاز است.

امام جمعه زاهدان، افزایش جمعیت در استان را یکی از عوامل عدم تعادل بین فراهم نمودن امکانات با نیاز‌های موجود عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت کم نظیر خیّرین و مشارکت همه جانبه آنان در حوزه‌های مختلف به ویژه احداث فضا‌های آموزشی بهره برد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان فعالیت در جبهه فرهنگی را نیازمند خدمتی صادقانه و شبانه‌روزی دانست و از مجموعه فعالیت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در خصوص تامین و تجهیز فضا‌های آموزشی استان قدردانی کرد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، تاریخ انتشار 4  اردیبهشت    99، کد خبر:    99020402986، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین