پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
سازمان هواشناسی با صدور هشداری از رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ در ۱۸ استان کشور و بارش برف در ارتفاعات نقاط سردسیر مناطق شمال غرب، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی خبر داده است.
شعارسال: سازمان هواشناسی با صدور هشداری از رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ در ۱۸ استان کشور و بارش برف در ارتفاعات نقاط سردسیر مناطق شمال غرب، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی خبر داده است.
 
در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است که امروز (۵ اردیبهشت) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
 
این شرایط جوی فردا (۶ اردیبهشت) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان و شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران وجود خواهد داشت و بارش‌ها طی روز یکشنبه (۷ اردیبهشت) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب مازندران، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، غرب اصفهان و شمال فارس ادامه دارد.
 
بر این اساس سازمان هواشناسی هشدار داده است که طی دو روز آینده احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر عمومی وجود دارد. از این‌رو از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و آبراه‌ها خودداری شود.
 
مدیریت سدها، اقدامات پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آب‌گرفتگی معابر از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.
 
این سازمان همچنین در هشداری دیگر از متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متر در شمال خلیج فارس طی فردا و پس فردا (۶ و ۷ اردیبهشت) خبر داده است.
 
سازمان هواشناسی توصیه کرده است که از هر گونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی طی این دو روز ممانعت شود و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل با احتیاط صورت گیرد.
 
محدود کردن حضور افراد در مجاورت خط ساحلی از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری   ایسنا ،تاریخ انتشار: 5  اردیبهشت   1399،کدخبر: 99020503382،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین