پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۱۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه از روز شنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب کشور وارد می‌ شود، گفت: با ورود این سامانه در شمال غرب، غرب، و دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب کشور و در دامنه‌های غربی البرز بارش‌ها آغاز می‌شود.
شعارسال:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه از روز شنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب کشور وارد می‌ شود، گفت: با ورود این سامانه در شمال غرب، غرب، و دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب کشور و در دامنه‌های غربی البرز بارش‌ها آغاز می‌شود.
 
صادق ضیائیان  با اشاره به آخرین نقشه‌های پیش بینی هواشناسی گفت: طی امروز (پنجشنبه ۴ اردیبهشت) با تداوم فعالیت سامانه بارشی که از سمت شمال غرب وارد کشور شده است در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، سواحل جنوبی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، و سمنان و به تدریج در برخی از مناطق مرکز، شرق و شمال شرق رگبار باران به همراه گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و همچنین تگرگ پیش بینی می‌شود.
 
وی در ادامه افزود:‌ بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، و البرز پیش بینی می‌شود.
 
ضیائیان در ادامه خاطر نشان کرد: برای روز جمعه (۵ اردیبهشت) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه‌های البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال شرق و برخی از مناطق شرق کشور بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.
 
وی افزود:‌ از روز شنبه (۶ اردیبهشت) با ورود سامانه دیگری از غرب کشور در شمال غرب، غرب، و دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب کشور و در دامنه‌های غربی البرز بارش‌ها آغاز می‌شود.
 
ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه (۷اردیبهشت) با نفوذ سامانه علاوه بر تداوم فعالیت آن در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان گستره‌ی آن مناطقی از مرکز، شرق و جنوب کشور را فرا خواهد گرفت و به این ترتیب از شدت بارش در استان‌های واقع در شمال غرب کاسته می‌شود.
 
ضیائیان تاکید کرد:‌ در روز یک شنبه (۷اردیبهشت) شدت بارش در شمال غرب فارس، کهگیلویه و بویر احمد، غرب چهار محال و بختیاری، لرستان، شرق کرمانشاه، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز، و تهران اتفاق خواهد افتاد. همچنین از بعد از ظهر یک‌شنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز می‌شود.
 
ضیائیان در خصوص وضعیت جوی در روز دوشنبه (۸اردیبهشت) اظهار کرد: فعالیت سامانه در نیمه شرق کشور است که در برخی از مناطق جنوب، مناطقی از مرکز،شرق، جنوب شرق، شمال شرق، و نیمه شرقی و نیمه شرقی سواحل دریای خزر بارش پیش بینی می‌شود.
 
وی افزود:‌ به سبب کاهش دما طی روزهای پنج شنبه و جمعه در ارتفاعات مناطق سردسیر، استان‌های واقع در نوار شمالی کشور بارش برف را پیش بینی می‌کنیم. همچنین از بعد از ظهر شنبه(۶اردیبهشت) و طی روز یک شنبه(۷اردیبهشت) در جنوب غرب کشور وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و غبار دور از انتظار نیست.
 
وی در خصوص وضعیت جوی در دریای خزر و خلیج فارس تصریح کرد: در روزهای پنج شنبه و جمعه دریای خزر و روز شنبه و یکشنبه غرب خلیج فارس به دلیل وزش باد شدید مواج و متلاطم می‌شود.
 
وی در خاتمه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت‌: آسمان تهران فردا (جمعه ۵اردیبهشت) ابری و مه آلود و در برخی ساعات رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداقل دمای تهران در این روز ۱۴ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد و طی روز شنبه (۶اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری همراه با وزش باد شدید در برخی ساعات رگبار و رعدو برق با حداقل و حداکثر دمای ۱۴ و ۲۷درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری   ایسنا،تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت   1399،کدخبر: 99020402789، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
0
چقدر امسال خوب بارید آسمان خدا رو صد هزار مرتبه شکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین