پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷
سیاستمداران به جای اینکه با پیشنهادهای غیر پرطرفدار به سمت هجوم و حمله بروند، بر اساس استراتژی دفاعی معروف عمل می کنند: اول از همه به فکر بقای خود هستند. مدیریت و رهبری فیک یا جعلی زمانی است که شما ابتدا مشکل را نادیده می گیرید، اما بعدا نسبت به آن وحشیانه تر واکنش نشان می دهید.

شعار سال:این دیکتاتورها نیستند که دیکتارتوری ها را به وجود می آورند، بلکه گله ها این کار را انجام می دهند. ما باید برای دموکراسی بجنگیم.


نوی سورشه سایتونگ/ برگردان: کانال مطالعات آلمان و اروپا

در آغاز جنگ جهانی دوم، پادشاه بریتانیا که از کودکی لکنت زبان داشت، سخنرانی دوران را انجام داد. سخنان او در فیلم «سخنرانی پادشاه» که در سال 2010 به نمایش درآمد، جاودانه شد. سخنان او کاملا صادقانه، بی تکلف، دلگرم کننده و با بصیرت بود. یکی از جملات اساسی او این بود: «ما تنها زمانی می توانیم حقیقت را ببینیم که کار درست و حقیقی را ببینیم». یک سلطنت بدون قدرت رسمی، توان مدیریت و رهبری را با قدرت کلمات نشان داد - بدون تظاهر به دانستن اینکه دقیقاً چه اتفاقی خواهد افتاد.

بحران مدیریت و رهبری اکنون تازه آشکار می شود. سیاستمداران به جای اینکه با پیشنهادهای غیر پرطرفدار به سمت هجوم و حمله بروند، بر اساس استراتژی دفاعی معروف عمل می کنند: اول از همه به فکر بقای خود هستند. مدیریت و رهبری فیک یا جعلی زمانی است که شما ابتدا مشکل را نادیده می گیرید، اما بعدا نسبت به آن وحشیانه تر واکنش نشان می دهید.

جورج ششم بر لکنت زبان خود با یک معلم غلبه کرد. اما اکنون با افرادی در پست های مدیریتی و رهبری مواجه هستیم که نه در زندگی خود جسارت داشته اند و نه یک فکر یا ایده بنیادین؟

دولتمردان در این زبانزد هستند که طولانی مدت تفکر می کنند و برای اتخاذ تصمیمات کم طرفدار در صورت لزوم قربانی شخصی می گیرند. کاپیتان کشتی در هنگام وقوع فاجعه آخرین کسی است که عرشه را ترک می کند. در بحران کرونا سیاستمداران خود در قایق نجات نشسته اند و با یک بلندگوی بزرگ خطاب به مردم مصیبت زده می گویند که در حال حاضر واقعیت چیست. اکنون همه چیز «عیار رسمی» به خود گرفته است، چه در رسانه ها، چه در علم پزشکی و یا استراتژی بحران. سوال در کنفرانس رسمی خبرنگاران؟ فقط کمی ناخوشایند است. پیام آن چیست: پیام: آنچه ما انجام می دهیم درست است - در غیر این صورت ما این کار را نمی کردیم.

اکنون حقیقت مانند یک رقص در لباس مجلسی و یک چرخش خشن 180 درجه ای شده است. برای برخی ماسک بی فایده است، برای دیگران اجبار. برخی می خواهند منتظر واکسن بمانند، دیگران مواد ضد عفونی تزریق می کنند. بله! درون انسان از آهنِ استیل تشکیل شده است. چرا این مواد را یکدفعه نمی نوشیم؟

جهان در حال آموختن درسی برای از بین بردن دمکراسی است. حقوق اساسی مانند آزادی بیان، تجمعات، تجارت و مذهب نزد شهروندان برای دولت در اولویت نیست، بلکه چارچوبی را فراهم می کند که در آن دولت به شهروند اجازه می دهد که می تواند کجا عمل کند. خواندن کتاب روی نیمکت پارک؟ در فضای باز جمع شوید و یک پلاکارد در دستتان نگه دارید؟ در بسیاری از نقاط وانمود می شود که نوعی «مجوز» لازم است، حتی اگر شما از قوانین فاصله اجتماعی پیروی کنید. در عوض برای یک جلسه تدریس حقوقی در مورد قانون برای سیاستمداران چطور؟

بحران کرونا تهدیدی به منظور آزمایش تبدیل به یک حکومت استبدادی شدن است. گوسفندان چقدر شجاع هستند؟ ژرژ برنانوس (نویسنده فرانسوی) خوب می دانست: دیکتاتوری ها دیکتاتورها را ایجاد نمی کنند، بلکه گله ها آنها را شکل می دهند. هیچ دموکراسی مبتنی بر اطاعت کور وجود ندارد.

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین