پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
دکتر رضا ملک‌زاده در نشست معاون اول رئیس‌جمهور و معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت، اظهار داشت: با اجرای پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در مورد کرونا، محصولات علمی بسیار خوبی در آینده‌ای نزدیک در عرصه بین‌المللی، عرضه خواهیم کرد و در رده‌بندی‌های بین‌المللی، با تصویب ۱۲۰۰ طرح تحقیقاتی با موضوع کرونا تاکنون در جایگاه سوم قرارگرفته‌ایم.
شعارسال:معاون تحقیقات و فناوری وزارت با بیان اینکه با تصویب ۱۲۰۰ طرح تحقیقاتی با موضوع کرونا در جایگاه سوم دنیا قرار گرفته‌‌ایم، گفت: ۳۵ طرح در حال یافتن درمان مؤثر برای درمان کووید۱۹ هستند.
 
 دکتر رضا ملک‌زاده در نشست معاون اول رئیس‌جمهور و معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت، اظهار داشت: با اجرای پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در مورد کرونا، محصولات علمی بسیار خوبی در آینده‌ای نزدیک در عرصه بین‌المللی، عرضه خواهیم کرد و در رده‌بندی‌های بین‌المللی، با تصویب 1200 طرح تحقیقاتی با موضوع کرونا تاکنون در جایگاه سوم قرارگرفته‌ایم.
 
وی افزود: بخش عمده‌ای از تحقیقاتی که در حال حاضر در کشور با موضوع کرونا انجام می‌شود، طرح‌های مداخله‌ای است و 35 طرح در حال یافتن درمان مؤثر برای درمان کووید19 هستند و امیدواریم که در آینده خبرهای خوبی از این طرح‌ها، داشته باشیم.
 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: در بخش فناوری توانستیم در حوزه مالی و علمی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین وزارت بهداشت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این زمینه، حمایت کنیم. ایران از اولین کشورهایی بود که توانست کیت سرولوژی کووید19 را تولید کند و می‌توانیم به سایر کشورها نیز صادر کنیم.
 
ملک‌زاده خاطرنشان کرد: کرونا بخش عظیمی از نیرو، انرژی، بودجه و امکانات حوزه سلامت را به خودش اختصاص داد و بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به پذیرش بیماران کووید19 اقدام کردند و برخی از بیماران غیرکرونایی در این مدت مراجعه نکردند و مراکز درمانی با مشکلات زیادی از نظر اقتصادی روبرو شدند و نیاز است که دولت از بخش سلامت به‌طور ویژه حمایت کند.

 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری تسنیم  ،تاریخ انتشار:11  اردیبهشت   1399،کدخبر: 2254387،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین