پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
از زمان شیوع کرونا همه مهندسان، برنامه نویس‌ها و طراحان جهان هشیار شده و ظرف مدت سه تا چهارماه گذشته موجی از نبوغ در ایجاد محصولاتی که می‌تواند انسان را در برابر ابتلا به ویروس کرونا محافظت کند به راه افتاده است.

شعار سال: روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در ایران با شایعه کارآمدی روغن بنفشه برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس توسط برخی مدعیان تب سنتی آغاز شد، اما ابتکارات در جهان و ایران به روغن بنفشه محدود نشده و بعضا به تولید محصولات مشابه روغن بنفشه و گاه به محصولاتی با کارآمدی بالا منجر شده است. از دستگاه‌های مختلف که از فاصله صد متری ویروس کرونا را تشخیص می‌دهند تا دستمال ضد ویروس و کلاه تب سنج از جمله اختراعاتی است که در کشورهای مختلف از آن رونمایی شده است.

 
در این گزارش تعدادی از محصولات اینچنینی که بعضا با نوعی کلاهبرداری همراهند، معرفی شده‌اند.

بازار داغ اختراع محصولات ضد کرونا/
 
گردن آویز ضد ویروس کرونا
 
یکی از موارد کیت‌های گردن آویز ژاپنی با نام تجاری «توآمیت» است. در تبلیغات این کیت‌های ضد ویروس ژاپنی گفته شده که قادرند تا شعاع یک متری فردی که کیت را بر گردن دارد، ویروس‌ها را شناسایی و از بین ببرد و در نتیجه فرد دارنده این گردن آویز هرگز به ویروس مبتلا نخواهد شد.
 
در کاتالوگ خرید این گردن آویز‌ها نوشته شده توآمیت می‌تواند همه ذرات معلق در هوا از جمله باکتری‌ها و انواع ویروس‌های اپیدمیک را از شما دور کند و شانس ابتلای فرد یا انتقال ویروس از فرد به دیگران را کاهش دهد.
 
سازنده این محصول مدعی شده که این گردن آویز‌ها می‌توانند برای بیماران، کهنسالان، بچه‌ها و همه افراد با دستگاه ایمنی ضعیف مورد استفاده قرار بگیرند.
 
کارشناسان درباره این محصول گفته‌اند که این وسیله دور گردن می‌افتد و هیچ ارتباطی با بینی و دهان که مهمترین نقاط جذب ویروس کروناست ندارند. از طرفی این دستگاه دی اکسید کلر از خود متساعد می‌کند که در صورتی که آن را به بینی خود نزدیک کنید در نهایت خود عامل ابتلای فرد به عفونت‌های ریوی و سوختن پوست صورت و چشم خواهد شد.
 
دی اکسید کلر برای ضد عفونی کردن سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد و نباید به صورت نزدیک شود و بر خلاف دستگاه‌های ویپ ضد پشه که پشه‌ها را ابتدا به خود جذب و سپس از بین می‌برند، این دستگاه قادر نیست ویروس‌ها را به خود جذب کند در نتیجه استفاده از آن دور گردن هیچ سودی نخواهد داشت.
 
تقریبا تمام کشور‌های آسیایی تولید و توزیع این محصولات را متوقف کرده و آن را کلاهبردای خوانده‌اند. فروش این محصول در وبسایت‌هایی نظیر فیسبوک و‌ ای بی ممنوع شده است. دولت ویتنام گفته این محصول هیچ پایه علمی‌ای ندارد، اما همچنان در هنگ کنگ و ژاپن خرید و فروش می‌شود.


بازار داغ اختراع محصولات ضد کرونا/
 
دستمال گردن ضد ویروس کرونا
 
بیوشیمیست‌های منچستر دستمال گردن‌هایی تولید کردند که مدعی‌اند به تکنولوژی به دام انداختن اجرام مجهز است. گاردین درباره این محصول نوشته بعد از ده سال کار علمی شرکت ویروستاتیک انگلیس، این محصولات به مرحله تولید انبوه رسیده‌اند. سازنده این محصولات گفته جنس پارچه‌ای که برای این دستمال گردن‌ها به کار رفته ساختاری مشابه کربوهیدرات موجود بر سطح سلول‌های مری دارد. آن‌ها با چسباندن گلکو پرتئین به کربن پارچه و دیگر پارچه‌های ارزان‌تر مانند کتان به یک تکتولوژی دست پیدا کرده‌اند.
 
آزمایش‌های آن‌ها نشان می‌دهد که ۹۶ درصد ویروس‌های معلق در هوا در این دستمال گردن به دام می‌افتند. این پارچه‌ها از پارچه‌های مورد استفاده از ماسک بهترند چرا که راه تنفس و انعطاف پذیری آن‌ها بهتر است.

بازار داغ اختراع محصولات ضد کرونا/
 
کلاه‌های تب سنج
 
شرکت کی سی ویربل چین کلاه‌های ایمنی‌ای تولید کرده که می‌تواند تب افرادی که تا ۵ متر فاصله از فرد دارنده کلاه قرارگرفته‌اند را بسنجد.
 
این کلاه‌ها هم اکنون توسط پلیس شنزن، شانگ‌های و چنگ دو مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گفته شرکت سازنده این کلاه‌های ایمنی، این دستگاه قادر است ظرف دو دقیقه ۱۰۰ نفر را اسکن و تب سنجی کند که این یعنی یک بیمارستان بزرگ تنها به ۱۰۰ کلاه برای سنجش افراد مراجع نیاز دارد.
 
 
بازار داغ اختراع محصولات ضد کرونا/
 
چاپگر سه بعدی دستگاه اکسیژن ونتیلاتور
 
یک شرکت ایتالیایی بعد از اینکه بیمارستان‌های ایتالیا با کمبود وینتیلاتور مواجه شدند دست به اقدامی زده که با چاپگر سه بعدی شیر اتصال مخصوص دستگاه اکسیژن را تولید کرد.
 
 
بازار داغ اختراع محصولات ضد کرونا/

در بازکن بدون نیاز به دست
 
کمپانی ماتریالیز بلژیک نیاز افراد به باز کردن در با دست را برطرف کرده و به این ترتیب احتمال آلوده شدن دست به ویروس کرونا را کم کرده است. این محصول به دستگیره در وصل شده و زمینه را برای باز شدن در با آرنج فراهم می‌کند.
 
 
 
بازار داغ اختراع محصولات ضد کرونا/
دستگاه‌های ویروس کش یو وی
 
این دستگاه که توسط یک کمپانی دانمارکی تولید شده کار ضد عفونی بیمارستان‌ها را ساده‌تر کرده و به وسیله اشعه یو وی باکتری‌ها و ویروس‌ها و دیگر میکروب‌های مضر را نابود می‌کند. این دستگاه سال ۲۰۱۹ بعد از شش سال تحقیقات دانشگاه اودنیس ساخته شده است.
 
دستگاه مشابهی توسط شرکت یویی بوت چین ساخته شده است. نمونه چینی به دوربین حرارت سنج نیز مجهز است و در فرودگاه‌ها برای کنترل تب مسافران نیز استفاده می‌شود.
 
 
بازار داغ اختراع محصولات ضد کرونا/
 
اتاقک ضد عفونی کننده
 
کمپانی وینسان چین اتاقک‌هایی را به وسیله پرینت سه بعدی طراحی و تولید کرده که اساسا با هدف خانه‌های مسافرتی ساخته شده بودند، اما با رشد نیاز بیمارستان‌های چین به اتاقک ایزوله برای بیماران کرونایی، این کمپانی اتاقک‌هایش را که دارای حمام مجزا هستند در اختیار بخش پزشکی قرار داد.

اما ارائه این نوع محصولات که غالبا جعلی و بی‌مصرفند تازگی ندارند. سال ۲۰۱۳ جیمز مک کورمیک به جرم فروش محصولات بمب‌یاب جعلی به ده سال زندان در انگلیس محکوم شد.
 
به گزارش رویداد۲۴ مک کورمیک ۵۷ ساله رقمی بالغ بر ۵۰ میلیون پوند در ازای فروش ۷ هزار دستگاه جعلی بمب‌یاب به کشور‌ها از جمله عراق، گرجستان، رومانی، نیجریه، تایلند و عربستان سعودی به دست آورده بود. این کلاهبرداری از نگاه قاضی بریتانیایی، خلاف امنیت ملی انگلیس بوده و به نوعی همدستی در کشتار و زخمی کردن مردم به شمار می‌رفته است.
 
بر اساس گزارش بی بی سی دستگاه بمب‌یاب مک کورمیک تحت عنوان AD-۶۵۱ در آن سال همچنان در برخی مناطق مورد استفاده بوده است.
 
قاضی پرونده این کلاهبردار دستگاه اختراعی او را به کل بی مصرف خوانده و گفته بود با توجه به اینکه یک کلاهبرادی در سطح بالا از سوی او رخ داده باید به اشد مجازات محکوم شود. این دستگاه به گفته بی بی سی بر پایه دستگاه یابنده توپ گلف ساخته شده بود.
 
بازار داغ اختراع محصولات ضد کرونا/
بر اساس گزارش‌های ارائه شده در دادگاه مک کورمیک، وزرای خارجه و دادگستری عراق در بغداد مورد حمله قرار گرفتند و دلیل آن هم این بوده که چک پوینت‌های عبوری آن‌ها تنها به وسیله این دستگاه‌های بی مصرف کنترل میشده است.
 
دادستان در دادگاه مک کورمیک گفته به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که افرادی در عراق به دلیل استفاده زا این دستگاه جانشان را از دست داده‌اند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری رویداد 24 ، تاریخ انتشار 28  فروردین    99، کد خبر:   210885، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین