پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۱۹۰
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
سخنگوی سازمان حفط نباتات اعلام کرد، تا این لحظه با تلاش‌های صورت گرفته برای مبازره با ملخ های صحرایی هیچ آسیبی به محصولات کشاورزی کشورمان نرسیده است.
شعارسال:سخنگوی سازمان حفط نباتات اعلام کرد، تا این لحظه با تلاش‌های صورت گرفته برای مبازره با ملخ های صحرایی هیچ آسیبی به محصولات کشاورزی کشورمان نرسیده است.
 
*** محصولات کشاورزی در امان‌ هستند
 
  محمدرضا میر پیرامون اقدامات انجام گرفته برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی، اظهار داشت:
 
مبارزه با آفت ملخ صحرایی در ۱۸۳هزار و ۹۱۴ هکتار از اراضی کشور در هفت استان به انجام رسیده است. به ترتیب در استان سیستان و بلوچستان در سطح ۷۱هزار و ۸۵۶ هکتار، در استان هرمزگان در سطح ۴۵هزار و ۶۷۵ هکتار، در بوشهر در سطح ۲۷ هزار و ۵۷۰ هکتار در استان فارس در سطح ۱۷هزار ۷۹۵ هکتار در جنوب کرمان در سطح ۱۱ هزار و ۱۷۰ هکتار در خوزستان در سطح ۶هزار و ۱۷ هکتار و در خراسان جنوبی در سطح ۳۸۳۱ هکتار با این آفت مبارزه صورت گرفته است.
 
وی در ادامه افزود:
 
تا این لحظه با تلاش‌های صورت گرفته هیچ آسیبی به محصولات کشاورزی نرسیده است.
 
*** تامین اعتبار برای حفاظت از محصولات کشاورزی
 
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص تامین اعتبار مبارزه با این آفت، خاطرنشان کرد:
 
با توجه به اینکه از سال گذشته تجربیات خوبی درخصوص مبارزه با این آفت داشتیم پیش بینی اعتبارات مبارزه برای امسال به موقع انجام شد و مکاتبات لازم صورت گرفت و سازمان مدیریت اعتبارات لازم را تخصیص داد و به این ترتیب در حال حاضر از لحاظ اعتباری برای مبارزه با این آفت مشکلی وجود ندارد.
 
 
*** یک میلیون اراضی کشاورزی برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها
 
محمدرضا میر در ادامه پیرامون مبارزه با هجوم ملخ‌ها، افزود:
 
این اعتبارات که در مجموع بین ۸۰ تا ۸۵ میلیارد تومان است به صورت پلکانی به میزان مبارزه صورت گرفته با آفت تخصیص می‌باید و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
 
 میر در ادامه، تصریح کرد:
 
سال گذشته در ۷۶۰ هزار هکتار از اراضی با ملخ صحرایی مبارزه شد، ولی پیش بینی می شود امسال این آمار به یک میلیون هکتار افزایش یابد.
 
*** راهکار برای عبور از مناطق صعب العبور
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در پایان، با تاکید بر اینکه تمام پیش بینی‌ها در خصوص جلوگیری از آسیب دیدن محصولات کشاورزی ناشی از این آفت صورت گرفته، گفت:
 
در استان‌هایی که در معرض این آفت قرار دارند حتی پیش بینی هواپیما‌های ویژه برای سمپاشی نیز شده که در صورت نیاز این هواپیما‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و تنها کمبود درخصوص خودرو‌های کمک‌دار برای عبور از مناطق صعب العبور است که امیدواریم با کمک سایر ارگان‌ها این مشکل نیز مرتفع شود.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری   صنایع ،تاریخ انتشار:20   اردیبهشت   1399،کدخبر: 172898 ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین