پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۹۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
رضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات از افزایش تعداد استان‌های آلوده به آفت ملخ‌های مهاجم صحرایی به 7 استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود تا 8 روز آینده شاهد طغیان ملخ‌های صحرایی در کشور باشیم.

شعار سال:سخنگوی سازمان حفظ نباتات از افزایش تعداد استان‌های آلوده به آفت ملخ‌های مهاجم صحرایی به 7 استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود تا 8 روز آینده شاهد طغیان ملخ‌های صحرایی در کشور باشیم.

رضا میر سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی تا امروز را بیش از 127 هزار هتکار اعلام کرد و افزود: پیش‌تر 6 استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، خوزستان و کرمان مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار گرفته بود و به تازگی استان خراسان جنوبی به جمع این استان‌ها اضافه شده است.

میر ادامه داد: به رغم افزایش تعداد استان‌های آلوده به آفت ملخ‌های مهاجم صحرایی همچنان وضعیت پایدار است و شرایط آفت طغیانی نشده است.

وی پیش بینی کرد که به زودی شاهد طغیان ملخ‌های صحرایی در کشور باشیم.

میر زمان تقریبی مواجه با طغیان ملخ‌های صحرایی را تا حداکثر 8 روز آینده عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه در حال آماده باش برای کنترل طغیان هستیم، اظهار کرد: در استان‌های که بیشتر مورد تهدید طغیان هستند هواپیماهای سم پاش برای عملیات سریع مستقر شده‌اند، علاوه بر آن ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز نیز در این استان‌ها تدارک دیده شده است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات اضافه کرد: همچنین سموم مورد نیاز برای مبارزه با آفت تامین و در اختیار استان‌های مورد تهدید قرار گرفته شده است.

وی از درخواست این سازمان از نیروهای ارتش، سپاه و بسیج برای کمک به عملیات مبارز در زمان طغیان خبر داد.

میر یادآور شد: انتظار می‌رود میزان سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی مهاجم در کشور ما به بیش از یک میلیون هکتار برسد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات در پاسخ به این پرسش که تا امروز گزارشی درباره حمله این آفت به باغات یا مزارع مردم داشته‌اید، گفت: در ابتدای حمله ملخ‌های مهاجم گزارشاتی درباره ورود این آفت به نخلستان‌های بوشهر داشته‌ایم اما با توجه به واکنش به موقع خسارات بسیار اندک بود.

میر ادامه داد: اما با افزایش سطح آلودگی ورود ملخ‌های مهاجم به مزارع و باغات مردم دور از انتظار نیست.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار:9اردیبهشت1399،کد خبر: 905417،www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
0
0
وسط این همه مصیبت و داستان این ملخ ها چی بودن وارد شدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین