پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم صحرایی به 85 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که تاکنون تنها 20 میلیارد تومان آن تامین شده است.

شعار سال: رضا میر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی در سالجاری بسیار بیشتر از سال گذشته باشد، اظهار کرد: تا کنون 54 هزار و 66 هکتار از 6 استان کشور به آفت پر خطر ملخ‌ صحرایی آلوده شده است.

وی ادامه داد: این 6 استان بر اساس میزان آلودگی و سطح مبارزه به ترتیب شامل هرمزگان، سیستان و بلوچستان،‌ خوزستان، فارس، بوشهر و جنوب استان کرمان می‌شود.

میر با تاکید بر اینکه گزارش سازمان فائو و بررسی آب و هوایی نشان از خیزش بالایی از جمعیت ملخ‌های مهاجم از کشورهای همسایه به سوی ایران دارد، افزود: دستجات بزرگی از ملخ‌های مهاجم به زودی از کشورهای عمان، عمارات، کویت و پاکستان وارد کشور ما خواهند شد.

وی میزان آلودگی و سطح مبارزه برای سالجاری را 1 میلیون هکتار پیش‌بینی کرد.

میر یادآور شد: سطح مبارزه با این آفت در سال گذشته 750 هزار هکتار بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنونی ملخ‌های مهاجم به مزارع و باغات کشور آسیب وارد کرده‌اند، اظهار کرد: گزارشی از حضور این آفت در مزارع یا باغات مردم نداشته‌ایم، اما با توجه پیش‌بینی افزایش سطح آلودگی امکان ورود آفت به مزارع و باغات وجود دارد.

میر میزان اعتبار مورد نیاز برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم صحرایی را 85 میلیارد تومان اعلام کرد که تا کنون تنها 20 میلیارد تومان آن تامین شده است.

وی ادامه داد: 20 میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته به سازمان حفظ نباتات برای اجرای عملیات مبارزه پرداخت شده است و برای پرداخت باقی مانده اعتبار مورد نیاز، وزیر کشور دستور تامین آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور داده است و ما اکنون پیگیر پرداخت آن هستیم.

میر درباره آخرین وضعیت پرداخت کمک هزینه 300 هزار دلاری فائو به ایران برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی، گفت: با توجه به تحریم‌ها مشکلات متعددی برای پرداخت این کمک هزینه به ایران وجود دارد.

وی اضافه کرد: قرار بر این است کمک هزینه فائو به صورت تامین سم یا تجهیزات برای مبارزه باشد، اما احتمال پرداخت به صورت نقدی نیز وجود دارد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور کمک سازمان فائو در مقابل میزان هزینه مورد نیاز برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم را قطره‌ای از دریا توصیف کرد که عدم پرداخت آن خللی در مبارزه با این آفت ایجاد نمی‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 17 فروردین 99، کد مطلب: 894439: www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
0
این همه اتفاقات پر از بلایای طبیعی و انسانی تو یک محدوده زمانی واقعا شگفت آور
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین