پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
تیم‌ ملی فوتبال ایران در آخرین دقایق بازی با قطر میهمان خود را با شکست بدرقه کرد.

شعارسال: تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 21 در ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی در اولین دیدار خود در چارچوب مرحله انتخابی جام جهانی 2018 به مصاف قطر رفت و با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید. رضا قوچان‌نژاد در دقیقه 4+90 و علیرضا جهانبخش در دقیقه 10+90 برای ایران گلزنی کردند.

داور این دیدار از کشور سریلانکا بود.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، سیدجلال حسینی، رامین رضاییان، آندرانیک تیموریان، پژمان منتظری، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون (83-کریم انصاری‌فرد)، سعید عزت‌اللهی، اشکان دژاگه (68-وحید امیری) و مهدی طارمی(76-رضا قوچان‌نژاد).

ترکیب تیم ملی قطر: امینه لکومته، عبدالکریم حسن، لوئیز جونیور، علی اسدالله، رودریگو تاباتا (70-حسن عفیف)، حسن الهایدوس، سباستین سوریا، پدرو کوریا (76-محمد موسی)، بولم خوخی، احمد یاسر، کریم بودیاف.

نیمه اول:

دقیقه 6: ارسال ضربه کاشته از سمت چپ توسط اشکان دژاگه روی دروازه قطر با دفع مدافعان قطری همراه شد که در ادامه، آندرانیک تیموریان نتوانست از ضربه برگشتی استفاده کند.

دقیقه 7: ضربه کاشته روی دروازه تیم ملی ایران ارسال شد که با سرعت عمل مدافعان کشورمان مهار شد.

دقیقه 12: فرار سوریا از سمت چپ و ورودش به محوطه جریمه اولین خطر بازی را ساخت. شوت محکم این بازیکن به خوبی توسط علیرضا بیرانوند مهار شد.

دقیقه 14: پاس در عمق زیبای اشکان دژاگه، مهدی طارمی را به راه انداخت اما قبل از طارمی، لکومته گلر قطر به توپ رسید.

دقیقه 17: پرتاب اوت احسان حاج صفی از سمت چپ دروازه قطر درست درون دستان دروازه‌بان قطر فرود آمد.

دقیقه 18: احسان حاج‌صفی دچار اشتباه شد تا مهاجم تیم ملی قطر صاحب توپ وارد محوطه جریمه شود. شوت محکم این بازیکن توسط بیرانوند مهار شد.

دقیقه 19: ضربه محکم اشکان دژاگه از پشت محوطه جریمه با فاصله‌ای نسبتاً زیاد به اوت رفت. در این لحظه دروازه‌بان تیم ملی قطر قصد وقت‌کشی داشت که داور در این مورد به او یک تذکر جدی داد.

دقیقه 21: خیمه سنگین قطری‌ها روی دروازه تیم ملی همراه با پاس پشت دفاع به سوریا مهاجم این تیم شد اما سوریا در آفساید قرار داشت و به همین علت بازی متوقف شد.

دقیقه 26: مدافع قطر درست در نیم‌دایره محوطه جریمه خودی، سردار آزمون را متوقف کرد اما داور سری‌لانکایی اعلام خطا نکرد.

دقیقه 28: داور، علیرضا جهانبخش را به گوشه‌ای از زمین برد و در مورد اعتراضاتش به تیم داوری، تذکر جدی داد.

دقیقه 32: علیرضا جهانبخش پس از عبور از دو مدافع قطری، در حالتی نامتعادل به سمت دروازه شلیک کرد که توپش با فاصله‌ای بسیار کم از بالای دروازه قطر از دست رفت. این بهترین فرصت ما در 32 دقیقه ابتدایی بود.

دقیقه 33: شیرجه مهدی طارمی داخل محوطه جریمه از نظر داور سری‌لانکایی پنالتی تشخیص داده نشد.

دقیقه 35: ارسال جونیور بازیکن برزیلی تیم ملی قطر با مهار به موقع سیدجلال حسینی به کرنر رفت. در ادامه، کرنر روی دروازه ایران آمد که با اشتباه علیرضا بیرانوند مقابل پای عبدالکریم حسن افتاد ولی او توپ را گم کرد و فرصت خوب برای گلزنی قطر از دست رفت.

دقیقه 39: اشکان دژاگه به خاطر تکل خشنی که روی پای سوریا زد، از داور بازی کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 43: پاس علی اسدالله به سمت چپ، به پدرو کوریا رسید ولی شوت کوریا از بالای دروازه ایرن به شکل خطرناکی به اوت رفت.

دقیقه 45: ارسال کاشته توسط اشکان دژاگه به تیر دوم، توسط لکامته به اوت فرستاده شد.

دقیقه 2+45: سانتر زیبای علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه با ضربه قیچی برگردان مهدی طارمی از دست رفت.

این نیمه با تساوی بدون گل دو تیم به اتمام رسید و تیم ملی تنها یک فرصت گل داشت. این در حالی است که در نیمه اول بازیکنان و مربیان ایران در این نیمه بارها و بارها به تصمیمات داور اعتراض کردند.

نیمه دوم:

دقیقه 47: پرتاب اوت توسط آندو تیموریان قبل از رسیدن به سعید عزت اللهی، توسط مدافعان قطر مهار شد.

دقیقه 49: پاس عرضی سوریا به علی اسدالله رسید ولی ضربه او به خوبی توسط بیرانوند دفع شد.

دقیقه 58: پاس در عمق جهانبخش در سمت چپ محوطه جریمه به اشکان دژاگه رسید که این بازیکن توپ خود را به راحتی از دست داد.

دقیقه 60: حرکت سریع و تکنیکی سردار آزمون، خط دفاع قطر را بهم ریخت اما یک لحظه توپ را گم کرد تا مهدی طارمی از راه رسیده و این توپ را از دست بدهد.

دقیقه 62: ارسال دیدنی علیرضا جهانبخش از سمت راست با ضربه سر احمد یاسر مهار شد تا از یک فرصت طلایی برای گلزنی ایران جلوگیری شود.

دقیقه 66: در یک رفقت و برگشت، توپ به پشت مدافعان قطر رسید و نزدیک بود موقعیت برای مهدی طارمی مهیا شود ولی عبدالکریم حسن از راه رسید و خیلی سریع توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 72: ارسال بلند پژمان منتظری به داخل محوطه جریمه برای استفاده سه بازیکن ایران فرصت ایجاد کرد ولی خروج به موقع لکامته، برنامه ایران برای گلزنی را خراب کرد.

دقیقه 75: پرتاب اوت بلند از احسان حاج‌صفی به تیر اول، روی سر سیدجلال حسینی فرود آمد. حسینی قصد داشت با پشت سر، برای بازیکنان دیگرمان موقعیت سازی کند اما ضربه سر او به مهاجمان ایران نرسید.

دقیقه 78: شوت سرکش بولم خوخی از پشت محوطه جریمه، با فاصله‌ای اندک از کنار تیر عمودی دروازه ایران به اوت رفت.

دقیقه 78: درگیری شدیدی بین احسان حاج‌صفی و محمد موسی به وجود آمد که با پادرمیانی داور ختم به خیر شد.

دقیقه 85: کرنر قطری‌ها می‌رفت تا دردسر بزرگی را در لحظه غفلت مدافعان ایران برای تیم ملی درست کند اما در آخرین لحظه، مهاجمان قطری توپ را رها کردند.

دقیقه 87: دو فرصت طلایی برای تیم ملی به وجود آمد. پاس زیبای قوچان‌نژاد در دهانه دروازه با ضربه سر کریم انصاری‌فرد به طرز عجیبی از دست رفت. در برگشت پاس رو به جلوی علیرضا جهانبخش بود که توسط مدافعان قطری مهار شد.

دقیقه 88: داور سری‌لانکایی به رامین رضاییان نیز کارت زرد نشان داد.

دقیقه 89: پژمان منتظری که با یک تکل منجر به خطای نسبتاً شدید، مهاجم قطری را متوقف کرده بود، از داور کارت گرفت تا تعداد بازیکنان اخطاری تیم ملی به عدد سه برسد.

دقیقه 4+90 (گل): اشتباه لکومته در شروع مجدد به بدن کریم انصاری‌فرد برخورد کرد تا در برگشت توپ، انصاری‌فرد با یک پاس به بغل، رضا قوچان‌نژاد را در موقعیت تک به تک قرار بدهد. قوقان‌نژاد نیز با یک ضربه زیبا گلزنی کرد. پس از این گل بازی برای چند دقیقه متوقف شد و در حالی که 6 دقیقه وقت اضافه گرفته شد، بازی تا دقیقه 103 ادامه یافت.

دقیقه 10+90 (گل): پاس رو به جلوی آندرانیک تیموریان به علیرضا جهانبخش رسید تا او با یک حرکت بدن، مدافع پیش روی خود را بردارد و با یک شلیک زیبا، دروازه حریف را باز کند.

تیم ملی کشورمان در نیمه اول نتوانست بازی خوبی ارائه کند اما در اواخر نیمه دوم، تمرکز بهتر و تاکتیک‌های تهاجمی‌تری داشت تا بتواند بیشتر از حریف، صاحب فرصت گلزنی شود.

همچنین در دیگر دیدارها در این گروه، کره‌جنوبی موفق شد با حساب 3 بر 2 از سد چین عبور کند. ازبکستان نیز با نتیجه یک بر صفر سوریه را از پیش رو برداشت و صاحب اولین سه امتیاز در روز اول دور مقدماتی شد. با این حساب ایران در پایان روز اول صدرنشین شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11شهریور1395، کدخبر: 1175813: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین