پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
بیش از ۱۵ میلیون عدد عینک محافظت پزشکی که قابلیت محافظت در مقابل ویروس کرونا را ندارند، از بیمارستان‌های انگلیس جمع آوری می‌شود.
شعارسال:به نقل از پایگاه اینترنتی «میرر» , نشریه تلگراف در این خصوص اعلام کرد برای جمع آوری این عینک‌های غیر استاندارد از مراکز تامین تجهیزات سازمان ملی تامین بهداشت و درمان انگلیس، دستور فوری صادر شده است.

گفته می‌شود مجموعا ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار عینک محافظ در سال ۲۰۰۹ خریداری شده است تا در شرایط کم خطرتر مورد استفاده قرار بگیرد.

این در حالی است که ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار عدد از این عینک‌های محافظتی که در بیمارستان‌ها توزیع شده است.

پس از آنکه مشخص شد این عینک‌های محافظ هنگام درمان بیماران دچار کووید-۱۹، قادر به حفاظت در برابر ویروس کرونا نیستند، به بیمارستان‌ها دستور داده شد تا فورا جمع آوری شوند.

با توجه به اینکه سازمان ملی تامین بهداشت و درمان انگلیس روزانه به حدود ۳ میلیون عینک محافظ نیاز دارد، مسئله جمع آوری عینک‌ها موجب کمبود عینک برای کادر درمانی خواهد شد.

دولت انگلیس در این خصوص اعلام کرد این مسئله باید هنگام خرید عینک‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفت.

وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی انگلیس در این باره اعلام کرد: «موضوع امنیت و سلامت و مراقبت از همه کادر (درمانی) حاضر در خط مقدم، اولویت ما هستند».

این در حالی است که اخیرا حدود ۱۰۰ هزار نفر در نامه‌ای از بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس خواستند که درباره مرگ شماری از کادر درمانی و کمبود تجهیزات محافظتی در دوران بحران کرونا، تحقیقاتی انجام شود.

دست کم ۱۵۰ نفر از کادر درمانی انگلیس در روند مقابله با ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و اکنون کارزار‌ها و موسسات خیریه از نخست وزیر این کشور خواسته اند که به طور جدی متعهد شود که پس پایان شیوع ویروس کرونا، تحقیقاتی در این زمینه انجام دهد.

 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری صدا و سیما   ،تاریخ انتشار: 21  اردیبهشت   1399،کدخبر: 2712925،www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین