پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
مدیر کل راه و شهرسازی استان وعده داد طرح راهبردی توس در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیگیری و حداکثر تا یک ماه دیگر تصویب شود.

شعار سال:مدیر کل راه و شهرسازی استان وعده داد طرح راهبردی توس در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیگیری و حداکثر تا یک ماه دیگر تصویب شود. به گزارش خراسان رضوی، پنج شبه گذشته بود که در گزارشی از تعلل شورای عالی معماری و شهرسازی گلایه کردیم و از بلاتکلیفی 40 هزار ساکن منطقه تاریخی توس برای تصویب طرح راهبردی این منطقه گفتیم. موضوعی که «مسعود ریاضی» رئیس کمیسیون ویژه توسعه و به سازی توس شورای شهر مشهد درباره آن گفت : «15 ماه قبل این طرح به تهران فرستاده شده و جز جلسه‌ای که در اردیبهشت سال گذشته برای بیان ایرادات و نقایص طرح برگزار شد، شاهد جلسه دیگری نبوده‌ایم. همت نداشتن و بی علاقگی برخی مسئولان سبب شده که سه سال عایدی نداشته باشیم و هیچ کدام از پایتخت نشینان خود را جای ساکنان توس نمی‌گذارند».


یک سال است که می خواهند جلسه بگذارند


پس از آن، «امیر شهلا» دیگر عضو شورای شهر مشهد هم از تعلل در تصویب طرح راهبردی توس گلایه کرد و با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت : «راه‌ و شهرسازی یک‌سال است می‌خواهد جلسه‌‌ای بگذارد و طرحِ ‌راهبردیِ ‌توس را تصویب کند تا همان بشود کتاب ‌دعایِ عمران‌ِ شاهنامه! خب وقتی همه‌ چیز به تصویب طرحِ ‌راهبردی قفل شده و حضرات جلسه‌اش را نمی‌گذارند، حالا تو بیا کمیسیونِ ‌توس راه بینداز، ۳۰ میلیارد تومان خرجِ جلوخان کن و خودت را به آب‌وآتش بزن. نمی‌شود برادرِ من، نمی‌شود!».


هشدار شهردار سابق درباره طمع زمین خواران


انتقادها و هشدارها درباره تعلل در تعیین تکلیف طرح راهبردی توس به همین جا ختم نشد و شهردار سابق مشهد در این باره نکته مهمی را مطرح کرد. «تقی زاده خامسی» که حالا معاون وزیر نیرو است با انتشار پستی در اینستاگرام نسبت به طمع زمین خواران برای دست اندازی به اطراف توس هشدار داد و نوشت : «اکنون که فازهای جلوخان به همت شهرداری و پیگیری قابل تحسین جناب ریاضی در حال ساخت است، باید تا دیر نشده به توسعه اطراف آرامگاه و جلوخان توجه شود و این منطقه از دستبرد زمین خواران و دلالان مصون شود، شهرداری با همکاری میراث فرهنگی طرح توسعه را با نگاه گردشگری تهیه کند و به تصویب مراجع برساند».


پاسخ مدیر کل راه و شهرسازی


اما پس از انتشار گزارش روز پنج شنبه روزنامه خراسان رضوی، مدیر کل راه و شهرسازی استان در ارتباط با خبرنگار ما پیگیری تصویب این طرح در شورای عالی شهرسازی و معماری استان را وعده داد و ابراز امیدواری کرد حداکثر ظرف یک ماه آینده این مهم محقق شود. «قدرت ا... ابک» با ارائه توضیحاتی در این باره گفت : «طرح راهبردی توس در واقع میثاق و راهبرد مشترکی بین اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری مشهد با کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی بوده که پس از تصویب در کمیسیون ماده 5 در تاریخ 19/١٠/97 به شورای عالی ارسال شده است. از تاریخ فوق در راستای تصویب طرح یاد شده جلسات متعددی توسط وزارت راه و شهرسازی با وزارت میراث فرهنگی برگزار شد تا بتوان به بهترین و موثرترین راهبردهای لازم و مشترک برای حفظ و احیای  آثار تاریخی، ارتقای پتانسیل های گردشگری، نحوه ایجاد تعامل با ساکنان و مجاوران آثار تاریخی و مدیریت اجرایی  منطقه در تعامل با شهرداری دست یافت که خوشبختانه در بهمن سال گذشته، توافق موثری شکل گرفت ولیکن با توجه به بیماری کرونا جلسه تصویب نهایی آن به تعویق افتاد، امیدواریم حداکثر تا ماه آینده شاهد تشکیل جلسه نهایی شورای عالی برای تصویب طرح راهبردی توس باشیم». حالا باید منتظر ماند و دید که آیا این وعده تازه محقق می شود و التیامی بر زخم کهنه توس خواهد بود یا همچنان پایتخت نشینان انگیزه و اولویتی برای بررسی و تصویب آن نخواهند داشت !

شعار سال:با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ 27 اردیبهشت 1399،کد خبر: 697146،www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین