پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۹۷۴
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
انتخاب رئیس مجلس به‌شدت زیر چتر ادبیات لابی گری رفته است.معلوم نیست قالیباف چه خط‌ ونشان‌هایی کشیده یا چه نشانه‌هایی از خودش بروز داده که از حالا جمعی نگران آقابالاسری او هستند.

شعارسال:انتخاب رئیس مجلس به‌شدت زیر چتر ادبیات لابی گری رفته است. علتش هم این است که یکی از نامزدهای اصلی این پست 12 سالی شهردار پایتخت و قبل از آن هم فرمانده پلیس بوده است. 
 
او که گویا می‌خواهد مجلس را به صورت "پیمانکارانه "اداره کند و حتی خودش هم از این نوع مدیریت به شکل مثبت یاد می‌کند. اما رقبایش تقسیم پست‌های مجلس و امتیاز دادن به افراد و جناح‌ها را دون شان مجلس می دانند. قالیباف در هر سه دوره مجلس خود با برون سپاری هر کاری در شهرداری؛ این نهاد را تبدیل محل لابی پیمانکاران و البته بدهکار تبدیل کرده بود.
 
در چند روز گذشته اخباری مبنی بر اعطای پست‌های مجلس به بذرپاش، نادران، اطرافیان زاکانی و توکلی و... منتشر شد؛ همین تقسیم پست‌ها یا به اصطلاح سپردن کارها به «پیمانکاران متحد سیاسی» موجب اعتراض دیگر نمایندگان و حتی اصولگرایان سنتی شده است.
 
اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه، چند روز پیش گفته بود: «رئیس ارزش‌گرای مجلس یازدهم باید از پختگی، درایت و مرجعیت سیاسی و مدیریتی و از عقبه فکری قوی برخوردار باشد و نگاهش به‌عنوان رئیس قوه مقننه نگاه جامع، کلان و پروسه‌محور باشد؛ نه پروژه‌محور و پیمانکارانه».
 
سیدمصطفی میرسلیم، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به ویژگی‌های رئیس مجلس آینده نوشت: «هر فردی را نمایندگان محترم برای ریاست انتخاب می‌کنند، به منظور فرماندهی و آقایی‌کردن بر آنها نیست؛ بلکه برای خدمت‌کردن به نمایندگان است تا بتوانند وظایف مقدس خود را به بهترین وجه ایفا کنند. مجلس در درجه اول نیازمند سخنگویی صادق و مدیری خدوم، باتجربه، پاک و لایق است و نه آقابالاسر».
 
او قبلا هم گفته بود: «انتخاب ریاست مجلس فرایندی قانونی دارد که باید در وقت خودش و طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، به‌ویژه بدون تطمیع و تهدید انجام گیرد».
 
معلوم نیست قالیباف چه خط‌ونشان‌هایی کشیده یا چه نشانه‌هایی از خودش بروز داده که از حالا جمعی نگران آقابالاسری او هستند؛ شاید هم او را می‌شناسند ممکن است با تقسیم پست‌ها میان متحدان قدیم و جدید مدیریت پیمانکاری دوره شهردار بودنش را زنده کند! حال باید دید این خیابان‌های اطراف مجلس هم مانند شهرداری به محل تجمع پیمانکاران برای دریافت مطالبات خود تبدیل می شود یا خیر؟!
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری اعتماد آنلاین  ،تاریخ انتشار:  31 اردیبهشت   1399،کدخبر: 406099 ،www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین