پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۰۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی از تصمیم دولت برای پرداخت بخشی از بدهی سازمان تامین اجتماعی در قالب واگذاری سهام ۲۰ شرکت خبر داد.

شعار سال: «اکبر شوکت» با بیان اینکه دولت تصمیم گرفته درصدی از سهام ۲۰ شرکت را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کند، گفت: بنابر تصمیم دولت و توافق با سازمان تامین اجتماعی قرار شد که سهام‌ها به فروش برسند؛ منابعی هم که از این محل به دست می‌آید صرف اجرای همسان‌سازی می‌شود.
وی با بیان اینکه این تصمیم باید در هیئت دولت تایید شود، گفت: باتوجه به اینکه هیئت دولت روز‌های چهارشنبه تشکیل جلسه می‌دهد انتظار داریم که تکلیف واگذاری سهام این ۲۰ شرکت مشخص شود. همچنین باتوجه به اینکه پیشنهاد افزایش ۲۱ درصدی مستمری بازنشستگان توسط سازمان به دولت ارسال شده است، انتظار می‌رود که تکلیف این موضوع هم در جلسه آتی هیات دولت روشن شود.
عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این ۲۰ شرکت جز شرکت‌های ارزشمند دولت هستند، گفت: آن‌ها بیشتر شامل معادنِ فلزات و کارخانه‌جات تولید فلزات می‌شوند. فهرست این شرکت‌ها مشخص شده است و تنها منتظر تصمیم نهایی دولت هستیم.
وی با بیان اینکه البته می‌توان به‌جای فروش سهام و نقد کردن، آن‌ها را در اختیار بازنشستگان گذاشت، گفت: اینگونه بازنشستگان می‌توانند از سود سهام بهره‌مند شوند؛ البته این منوط به توافق کانون‌های بازنشستگان با سازمان تامین اجتماعی است.
شوکت افزود: فایده این کار این است که هم بازنشستگان سهام‌دار می‌شوند و هم اینکه حجم بزرگی از نقدینگی که ایجاد تورم می‌کند وارد اقتصاد نمی‌شود؛ ضمن اینکه دولت هم بخشی از بدهی خود را می‌پردازد؛ بدهی که به حدود دویست و هفتاد هزار میلیارد تومان می‌رسد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، کد خبر:918179، تاریخ انتشار: 7خرداد 1399، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
0
بعد از این همه مدت تازه یه راهکار پیدا شده که همسان سازی اجرا بشه .بورس هم در شرایط الان انگار راهکار همه مشکلات اقتصادی شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین