پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۳۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
یک مقام مسئول در کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران گفت: افزایش مستمری‌ها امروز و فرداست که برای تصویب و ابلاغ از سازمان تامین اجتماعی به هیات دولت برود و عنقریب پرونده آن همین روز‌ها بسته خواهد شود و به احتمال زیاد دستور پرداخت‌های جدید و مابه التفاوت ماه‌های گذشته از خردادماه ابلاغ شود.

شعار سال: ردیبهشت ماهِ سال کرونایی ۹۹، در حال نزدیک شدن به روز‌های پایانی خود است و طبق معمول افزایش مستمری‌های جدید کارگران بازنشسته تکلیف انجام نشده باقیمانده است. کسی چه می‌داند؟ شاید انتظار کارگران بازنشسته برای افزایش مستمری‌های جدید، همزمان با دومین ماه سال ۹۹ خاتمه یابد!
جماعت مستری بگیر تامین اجتماعی که عدد خانوارشان تا سه میلیون و پانصد هزار نفر می‌رسد، عادت دارند تا برای بهتر شنیدن آخرین اخبار مربوط به افزایش مستمری‌ها، این روز‌ها گوش هایشان را تیز‌تر از همیشه متوجه سازمان تامین اجتماعی و هیات دولت کنند و ثمره همین عادت قدیمی خبری است که برخی از آن‌ها در تماس خود با اقتصاد ۲۴ داده اند.
نگرانی از نحوه افزایش حداقلی‌ها
یک مقام مسئول در کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران به اقتصاد ۲۴ خبر داد: افزایش مستمری‌ها امروز و فرداست که برای تصویب و ابلاغ از سازمان تامین اجتماعی به هیات دولت برود و عنقریب پرونده آن همین روز‌ها بسته خواهد شود و به احتمال زیاد دستور پرداخت‌های جدید و مابه التفاوت ماه‌های گذشته از خردادماه ابلاغ شود؛ از قرار معلوم تا به اینجا قرار است مبلغ حداقل مستمری یک ماه کامل معادل مبلغ حداقل دستمزدی باشد که به یک کارگر در پایان یک ماه داده می‌شود.
وی افزود: مبنای این حساب و کتاب‌ها همان مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است، اما نگرانیم که مبادا در این محاسبات تنها حداقل مزد ماهانه که مبلغش در حدود یک میلیون و هشتصد و سی و پنج هزار تومان است لحاظ شده و از حداقل مزایای قانونی دیگر مثل ۴۰۰ هزار تومان بن، ۱۷۵ هزار تومان پایه سنوات ماهانه و ۲۰۰ تومان حق مسکن چشم پوشی شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد در آن صورت حداقل مستمری‌ها مبلغی در حدود دو میلیون تومان خواهد بود و واضح است که این مبلغ به صورت معناداری از حقوق دو میلیون و هشتصد هزار تومانی تعیین شده برای کارمندان شاغل و بازنشسته عقب‌تر است.
این مقام مسئول تصریح کرد: هرچند می‌دانیم که برای امسال حداقل درآمد ماهانه یک کارگر ساده به زور تا عدد دو میلیون و هشتصد هزار تومان می‌رسد، اما انتظارمان این است که در اختصاص منابع لازم خساست به خرج ندهند و به کارگران بازنشسته‌ای که تا ۷۰ درصدشان درآمدی نزدیک به حدقل دارند، اجازه دسترسی به اموالشان را بدهد.
دو سناریو برای غیر حداقلی‌ها
وی ادامه داد: در مورد حداکثر مستمری بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی نیز اگرچه شامل عده معدودی از بازنشستگان می‌شود، اما قانون قبلا تکلیف را مشخص کرده و انتظار می‌رود که مدیریت این سازمان به آن‌ها طبق قانون ۷ برابر حداقل مستمری را پرداخت کند. البته که در میان طیف اکثریتی و اقلیتی مستمربگیران تامین اجتماعی، یک گروه میانی قرار دارند که مستمریشان به نسبت سابقه خدمت و حق بیمه‌های کسر شده چیزی بیشتر از حداقل قانونی و کمتر از حداکثر قانونی است؛ برای این دسته میانی ظاهرا دو سناریو پیش بینی شده است؛ یکی افزایش یکباره ۲۱ درصدی مستمری‌ها و دومی افزایش پلکانی مستمری‌ها با استفاده از فرمول ۱۵ درصد افزایش بعلاوه رقم ثابت ۳ هزار تومان برای هر یک روز (ماهانه حدود ۹۰ هزار تومان).
همسان‌سازی با، اما و اگرهایش
این مقام مسئول در کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران افزود: در مورد همسان سازی هم تا آنجا که شنیده ایم هنوز خبر تازه‌ای نشده است؛ بازنشستگان تامین اجتماعی حتی یک ریال در بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی که برای همسان سازی بازنشستگان کشوری و لشگری درنظر گرفته شده، سهم ندارند و فقط گفته می‌شود که اگر دولت برای سال ۹۹ مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود را تسویه کند، ممکن است ۱۷ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی مستمری کارگران بازنشسته اختصاص یابد، اما اینکه اگر چنین اتفاقی بیفتاد قرار است این پول با چه فرمولی بابت ترمیم مستمری‌های فعلی هزینه شود، مطلبی است که فقط خدا از آن خبر دارد!

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد24 ، کد خبر:۶۵۹۵۹، تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1399، www.eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر حداقل بگیر
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
2
0
سیلی نقد به از حلوای نسیه ٪!!!! آن هم از دولت کذاب حسن روحانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین